DISCON 2023

"District 1600 organiseert districtsconferentie Vrede & Bestaansrecht

Zaterdag 13 mei organiseren het kenniscentrum Global and Inclusive Learning van De Haagse Hogeschool en de Rotaryclubs Den Haag-Nieuwspoort, ’s-Gravenhage-Oost en Voorschoten-Leidschendam de districtsconferentie DISCON 2023.

Samen de wereld mooier maken. Dat is de unieke kracht van Rotary. Met brandhaarden en uitdagingen, van oorlog en inflatie tot duurzaamheid en energietransitie, is het meer dan ooit nodig om van die kracht gebruik te maken. Daarom organiseert district 1600 een districtsconferentie met als thema ‘Vrede & Bestaansrecht’.

In Nederland bestaat Rotary 100 jaar. Ook de districtsconferenties staan in het teken van dat bijzondere jubileum. Zo kreeg elk district een aandachtsgebied toegewezen. Voor district 1600 is dat Vrede en Conflictbeheersing, waarvan Vrede & Bestaansrecht is afgeleid. Gaat jouw hart hier sneller van kloppen? Meld je aan voor de DISCON 2023!

Op www.discon2023.nl lees je over de sprekers, het wereldcafé, muziek, workshops, een rondleiding en veel meer. Trots zijn we ook op House of Friendship en vooral Spacebuzz: een raket van 15 meter, boordenvol virtual & augmented reality-technologieën. Stap aan boord en reis mee naar de ruimte, waar je de aarde levensecht ziet door de ogen van een astronaut. "