Groot Limburgs Aspergediner 2012

Groot Limburgs Aspergediner 2012,

€ 45.000,- voor Health Foundation Limburg

Zondag 13 mei was het zover, voor het vijfde opeenvolgende jaar organiseerde Navenant, in samenwerking met Rotary Leudal en Confrérie de l'Asperge Limbourgondië het Groot Limburgs Aspergediner.

Vanuit alle toegangswegen haastte tout bekend en onbekend Limburg zich afgelopen zondagmiddag naar Maasbracht, waar het zonnetje inmiddels heerlijk was doorgebroken. Op naar Restaurant Da Vinci, om van het door sterrenkok Margot Reuten onder handen genomen witte goud te genieten, want ook deze middag stond zij weer garant voor fantastische gerechten. Toch stonden deze laatste niet op de eerste plaats; met deze eer ging het goede doel aan de haal.

Tijdens een exclusieve veiling werd, onder het genot van diverse smaakvolle champagnes en wijnen, een mooi geldbedrag opgehaald door de bijzondere juwelen, objecten, diensten en uitjes die beschikbaar waren gesteld. Tot de veilingstukken behoorden ondermeer een 18 karaats ring, maar ook een fles Mouton Rothschild, die welgeteld € 1.800,- opbracht. De totale opbrengst van de kavels komt ten goede aan Health Foundation Limburg, een stichting die fondsen werft voor wetenschappelijk onderzoek in het Maastrichtse UMC+. De opbrengst bedraagt het duizelingwekkende bedrag van € 45.000,-, maar liefst € 5.000,- meer dan vorig jaar, een prachtig bedrag dat mede mogelijk is gemaakt door de vele aanwezigen.

Onder de aanwezigen waren oud-Gouverneur Leon Frissen, cabaretier Pierre Cnoops en coureur Phil Bastiaans. Ook politiek Limburg ontbrak ondanks de huidige perikelen niet in Maasbracht. Politici als CDA-Europarlementariër Ria Oomen, Eerste Kamer-lid René van der Linden en Tweede Kamer-lid Ger Koopmans gaven acte de présence. De aanwezigen mochten niet alleen genieten van de Moët en Chandon champagne, maar ook van het gezelschap van Bob Bron, directeur van Nederlandse markleider Moët Hennessy. Terugkijkend op het Groot Limburgs Aspergediner mag gesteld worden dat het wederom een grandioos succes was!

Asperges.jpg