Bubbles for Life

‘Bubbles For Life’ is een initiatief van Rotary Leudal om watertanks te bouwen in het gebied rondom de stad Nakuru in Kenia. Help ook mee en bestel deze heerlijke Astoria 9.5 Coldwine voor de feestdagen. Bovendien is het ook een prachtig geschenk voor uw relaties.

Watertanks voor gezond drinkwater

Met behulp van het T6-project van Rotary District 1550 en Rotary Club Tiel worden de watertanks gebouwd in het gebied rondom de stad Nakuru in Kenia. Nakuru ligt zo’n 160 km ten noorden van Nairobi op 2000 m hoogte. In dit gebied valt gemiddeld evenveel regen als in Nederland: bijna 900 mm per jaar. Er zijn heuvels, rotsen, weilanden, rivieren en meren. Toch zijn de watertanks erg nodig, dat heeft een aantal redenen:

• Nakuru ligt in de Rift vallei. Dit is een slenk ofwel een scheur in de aardkorst, die loopt van Ethiopië tot Tanzania. In de slenk is veel vulkanische activiteit. Het gevolg is, dat de grond en daardoor ook het water stoffen bevat van vulkanische oorsprong. Denk aan bijvoorbeeld fluor en bijtende stoffen als caustisch soda. Hierdoor is het water uit rivieren en bodemputten geen veilig drinkwater.

• Kenia is een arm land: het gemiddelde inkomen per persoon heeft een koopkracht van ca. € 1.300,- per jaar. Buiten de grote steden is er geen waterleiding. Heel vaak zijn de plaatsen waar water kan worden gehaald, ver van de woonplaatsen van de bevolking gelegen. Dit leidt tot voettochten van soms 2 à 3 uur om water te halen. Het zijn de moeders en dochters die dit moeten doen.

Dankzij de aanwezigheid van veilig drinkwater naast hun woning krijgen de bezitters van een watertank niet alleen een gezonder leven, maar ook meer tijd voor school of andere activiteiten. Door de betere gezondheid is er meer tijd voor het bewerken van een grotere moestuin. De extra productie kan worden verkocht, waardoor het inkomen toeneemt.

Waterfilters, nog een laatste inspanning!

De tijd heeft geleerd dat het beter is het water uit de tanks te zuiveren om het voor consumptie geschikt te maken. Eén Tulip Filter per familie biedt uitkomst. Het reduceert bacteriën met 99,9%.

Eén filter kan ca. 7000 liter water zuiveren en gaat gemiddeld 1 à 2 jaar mee. Deze in Nederland ontwikkelde filters worden in India geproduceerd en vervolgens naar Nakuru vervoerd en gedistribueerd voor totaal slechts € 10,- per stuk. Navullingen voor dit filter worden door de families zelf bekostigd.

DSC_0096.JPG

DSC_0069.JPG

Astoria 9.5 Cold Wine

De Astoria 9.5 Cold Wine is een onweerstaanbaar lekkere combinatie van prosecco en chardonnay. Vol fruitig met een neus van rijpe perzik en een harmonieus droge afdronk. Deze Cold Wine is op z’n best bij 3 graden. Ze is uitgeroepen tot best mousserende wijn van Italië 2010: Prijswinnaar ‘’Gran Medaglia d’Oro, Concorso Enologico Internazionale Vinitaly 2010’’, First Price wine Competition award, Forum Spumante d’Italia Venetie, Categorie Charmat Methode 2010, Bronze Medal, Wine inovation Awards 2010, Bronze Award Excellence Brand Packaging Design, Pentawards Design Competition 2010, Grand Prix 1 Premio Assoluto, Forum Spumante d’Italia valdobbiadene 2010, Silver Medal, International Guide 2011, etc. etc.

Sla nu uw slag om komende feestdagen al te genieten van deze heerlijke topwijn! Natuurlijk wordt deze Cold Wine 9.5 geleverd in een trendy geschenkdoos.

Bestelformulier

Geef hier uw bestelling door. Namens Rotary Leudal hartelijk dank voor uw steun!