1e Zomeravondbijeenkomst

1e Zomeravondbijeenkomst van RC Leudal, RC Roermond & RC Maas & Roer.

Het was een prachtige zomeravond in een prachtige omgeving: de tuin, de binnenplaats en 'de schuur' bij Cock Aquarius. De Rotary-leden uit leudal en Roermond hadden een heerlijke avond.

De eerste acte speelde zich af in de tuin: gezellige kout bij een glas wijn als oude vrienden onder elkaar!

In de schuur, die getransformeerd was tot een intiem theater werd als preview van het aanstaande Limburg Festival een hoogstaande dansperformance gepresenteerd door Ester Natzijl. In een adembenemende solo met een alter ego als levensgrote pop keek het publiek geboeid toe  bij 'Watching'. Uiteraard was de uitvoering voor vele interpretatie vatbaar, zoals ook bleek uit de discussie achteraf. De folder van het festival formuleert het als volgt:

"Een vrouw op zoek naar vrede wordt verstoord door iets dat voortdurend over haar waakt.

Wat Is het? Het kan niet leven met haar,maar nog minder zonder haar... Blijft de vrouw in controle over haar eigen leven? Dan lijken het wezen en de vrouw samen te smelten.... Watching is een solo-duet van een vrouw met een levensgrote pop, geïnspireerd op het boek Stil de Tijd van Joke J. Hermsen."

Ester Natzijl heeft nog een tip na de discussie: het is mogelijk een bedrag te doneren voor haar werk: de duur van de 'tegenprestatie' wordt bepaald door de hoogte van de donatie!

Op de binnenplaats staan de tafels gedekt en wordt en heerlijk buffet aangeboden en na de maaltijd was het tijd voor een concert met piano en tenor in de open lucht. Marij Dings was erin geslaagd twee afgestudeerde musici van het conservatorium van Maastricht te engageren. Het waren twee oud-leerlingen van het Valuas-college te Venlo. Het waren Mitch Raemaekers, zang en Toon Konings (electronisch) piano. Ten gehoor werden gebracht twee liederen van componist Reynaldo Hahn, geïnspireerd door de Griekse mythologie: Phyllis en vervolgens A Chloris. Na de koffie werden nog drie Italiaanse liederen gebracht van componist Francesco Paolo Tosti: Tristezza, Non t'i amo piu! en Ideale. Het publiek was muisstil en onder de indruk van het professionele niveau van beide mucisi. Dat belooft wat voor de toekomst! Als toegift werd nog gezongen de bewerking van een engels volkslied van Benjamin Britten.

Na  nog een geanimeerde discussie over klassiek versus popmuziek, werd de avond gesloten met een dankwoord van cock Aquarius aan alle betrokkenen. Zij suggereerde om elke zomer een een artistieke avond te houden op deze prachtige locatie.

::::Foto's Zomeravond Cock 2015:IMG_5460.JPG

Warm welkom voor alle gasten

::::Foto's Zomeravond Cock 2015:IMG_5461.JPG

Borrelen in de mooi tuin van Cock Aquarius

::::Foto's Zomeravond Cock 2015:IMG_5476.JPG

Welkomswoord van Cock

::::Foto's Zomeravond Cock 2015:IMG_5482.JPG

De voorstelling Watching van Esther Natzijl

::::Foto's Zomeravond Cock 2015:IMG_5491.JPG

Zwaaien naar de camera!

::::Foto's Zomeravond Cock 2015:IMG_5492.JPG

::::Foto's Zomeravond Cock 2015:IMG_5508.JPG

Op veler verzoek geeft Ester uitleg over haar voorstelling

::::Foto's Zomeravond Cock 2015:IMG_5517.JPG

Marij introduceert vol trots haar pupillen bijgestaan door de trotse gastvrouw Cock

::::Foto's Zomeravond Cock 2015:IMG_5527.JPG

::::Foto's Zomeravond Cock 2015:IMG_5532.JPG

Muisstijl luistert iedereen naar de zang van Mitch Raemaekers

::::Foto's Zomeravond Cock 2015:IMG_5537.JPG

En dan is het tijd voor de afwas, het onderdeel van de avond waar iedereen vol smacht op heeft zitten wachten!

::::Foto's Zomeravond Cock 2015:IMG_5538.JPG

::::Foto's Zomeravond Cock 2015:IMG_5541.JPG

::::Foto's Zomeravond Cock 2015:IMG_5543.JPG

En als afsluiter 'zegent' Paul de afwashulpen als dank voor hun inzet.