Geslaagde zomeravondbijeenkomst met barbecue

Rotary Zomerbijeenkomst

De Vogelmolen, woensdag 17 augustus

De voorzitter opent de bijeenkomst op het terras van de Vogelmolen, waar de geur van een gestookt vuur in een design barbecue ons belooft dat er hier binnenkort een barbecue zal plaatsvinden!

Marij begroet de aanwezigen, waaronder de vele gasten van de Rotaryclubs Roermond en Roermond Maas & Roer en Giel Polman, directeur van VVV Midden-Limburg, spreker van de avond. Deze avond is de tweede in het kader van de zomerprogrammering en de laatste van deze cyclus van drie vindt plaats op dinsdag 23 augustus op het AZC in Baexem.

Vanavond is er een barbecue, waarbij Chef-kok Ruud hulp heeft van Staalhoutdesign.nl (Hans Mols) die de prachtige design barbecue/vuurschaal COLOS bedient. De programmacommissie heeft ook deze avond weer uitstekend voorbereid!

Dan is het woord aan Giel Polman, sinds 2010 directeur van de VVV Midden-Limburg. Zijn presentie vindt ook plaats op het terras van de Vogelmolen, wat door het aangename weer een fijne plek is om te vertoeven.

"Wat de regio Midden-Limburg onderscheidt van andere regio's in Nederland, is toch wel het feit dat we een grensregio pur sang zijn. Dit maakt een verblijf – ongeacht of dit nu een dag, een weekend of een week is – extra interessant en gevarieerd."

Binnen zijn presentatie is er bijzondere aandacht voor de Maasplassen, als belangrijk onderdeel voor de promotie van Midden-Limburg als toeristisch gebied.

Zij taak als directeur liggen op promotioneel en informatief vlak en vanavond doet hij dat met verve.

Veel zaken komen aan bod:

Wat is typisch Midden-Limburg? De natuur, cultuur, winkelen, de Maasplassen of het gegeven, dat het buitenland zo dichtbij is?

Hoe vestig je de aandacht op Midden-Limburg? De speerpunten worden duidelijk en boeiend behandeld, met veel aandacht voor de Maasplassen, maar ook de Liberationroute, dagtoerisme, groepsarrangementen en de (grens)overschrijdende samenwerking met VVV’s in België en Duitsland. De hele presentatie van Giel Polman is bijgevoegd daar is alles nog eens rustig na te lezen.

Aansluitend start de barbecue, smaakvol en prima georganiseerd, die in een uitstekende sfeer verloopt en men keert met tevreden gevoel weer huiswaarts, waarbij, zoals wel vaker, enkelen wat langer blijven plakken.

::::Users:gewoonM:Desktop:13939311_546928305502949_7532323952523392304_n.jpg

Opening door onze voorzitter Marij

::::Users:gewoonM:Desktop:14022283_546928342169612_4696962078587303149_n.jpg

Barbecuen op de Colos van Staalhoutdesign.