Koken voor Microkrediet

LOGO_RCLeudal_Empathie.jpg

Rotary leden koken voor Microkrediet voor Moeders

Veel van de vrouwelijke leden van Rotary Leudal zijn moeder en/of ondernemer. Een reden waarom zij de stichting Microkrediet voor Moeders een warm hart toe dragen. Middels een ludieke inzamelingsactie zullen zij een bijdrage bij elkaar brengen voor deze stichting, die vrouwen in Azië helpt bij het opzetten van een eigen bedrijf en zo een economische zelfstandigheid kunnen verwerven.

De wekelijkse clubbijeenkomst van 11 november zal als uitzondering bij één van de leden thuis worden gehouden. De vrouwelijke leden koken deze avond een heerlijk tweegangen diner voor de mannelijke leden. Veel ingrediënten komen uit eigen tuin, de wijn wordt door Wijnkoperij Storm gesponsord en de inkoop van de overige spullen nemen de dames voor hun rekening. De vaste bijdrage van de leden voor een clubavond blijft gewoon staan maar gaat, samen met de drankopbrengst, volledig naar Microkrediet voor Moeders.

Microkrediet voor Moeders

De stichting helpt moeders in Azië met het opzetten van een eigen bedrijf via kleine leningen, spaarmogelijkheden, vaktrainingen en ondernemers- en leiderschapstrainingen. De vrouwen vergroten zo hun economische zelfstandigheid en onafhankelijkheid en verbeteren daarmee de kwaliteit van hun leven en dat van hun families.

Microkrediet voor Moeders werkt op projectbasis samen met ruim 20 lokale partners. Met elke partner hebben ze een microkrediet programma op maat ontwikkeld dat volledig is afgestemd op de behoefte van een specifieke groep vrouwen. Het karakter van onze projecten verschilt per land. Zo ondersteunen ze in Laos een vrouwencoöperatie die bamboe producten vervaardigt en in India helpen ze een groep vrouwelijke bedelaars kleine winkeltjes opzetten die wierook, geverfde sari’s en levensmiddelen verkoopt.

Kijk voor meer informatie op www.microkredietvoormoeders.org