Machtwissel 28 juni 2015

Machtswissel zondag 28 juni

Inspireren om te groeien. Net terug van een off road autoreis in de Pyreneeën vertelt Cock, dat het daar natuurlijk op de eerste plaats op stuurmanskunst aankomt, maar dat zij het toch ook heel bemoedigend vond, dat St. Christoffel - patroon van alle reizigers - ook meereist.

Vandaag eindigt haar jaar als voorzitter en neemt Henry het van haar over. Ze kijkt terug op een mooi jaar; een jaar dat de club goed gedaan heeft met behartenswaardige momenten, omzien naar elkaar en boeiende groepsgesprekken. Zij heeft zich in haar voorzittersfunctie zeer gedragen gevoeld door de club. Dat heeft haar verrast en dat was erg fijn.

Het gaat bij Rotary ook om Leiderschap. Zowel je persoonlijk leiderschap als leiderschap ten aanzien van de club; aan ieder van ons de vraag, waar je verantwoordelijkheid wilt nemen, wat je wilt bijdragen, wat je wilt leren en waarin groeien. Het leiderschap is echter niet afhankelijk van 1 persoon, integendeel we zijn als club juist zo sterk omdat we het in gezamenlijkheid opnemen, en zo ook zorgen voor continuïteit. Cock bedankt met een tasje wijn de vorige voorzitter Paul en de inkomend voorzitter Henry. Gedrieën hebben zij mooi samen opgetrokken.

Maar niet alleen deze voorzitters hebben Cock bijgestaan. Ook de medebestuursleden hebben bijgedragen aan de goede invulling van haar voorzitterschap : secretaris Jan en penningmeester Ton. Daarom voor hen - meegebracht van Lourdes - een afbeelding van St. Christoffel (Marjo krijgt de hare op een later moment). Zij hebben er mede voor gezorgd, dat haar kunst om te sturen in goede banen bleef gaan en hebben daarmee gefungeerd als persoonlijke Christoffels.

Cock hangt Henry de Rotaryketting om en wenst hem een goed jaar toe. Dat gaat met zijn bijzondere thema zeker lukken.

:::Desktop:DSC_0126.jpg

:::Desktop:DSC_0129.jpg