Bring a friend (mei '19)

Bring a friend

MIDDELBURG – Rotaryleden club Middelburg brengen een extra vriend mee aan tafel

Meer dan 20 vrienden schoven woensdagavond 8 mei aan bij de bijeenkomst en het diner van de Rotary Middelburg. Het organisatie comité was vooraf duidelijk: je kunt alleen deelnemen als je een vriend meebrengt. Anders heb je pech en moet je een avond voor de buis.

Sommige leden hadden voor hen bijna vreemden meegenomen, anderen een goede buur of goede vriend. Dat maakte dat er een bont gezelschap aan mannen en vrouwen, jong en ouder bijeen kwam in de Middelburgse Kloveniersdoelen. De gasten beschikten over een grote variatie aan beroepen/kwalificaties. Zo hadden we een kunstenares in ons midden, een vrouwelijke bouwkundige, een internet ondernemer, kwaliteitsmanager en wat voor onze club ook bijzonder was: de coach van de Syrisch statushouder die we tijdelijk aan boord hebben, omdat hij graag Nederlands wil leren.

De avond begon met een borrel en bitterballen – hoe kan het anders. En daarna een drie gangen diner. Onze voorzitter John Anthonise nam in zijn inleiding het gezelschap mee in de Rotary wetenwaardigheden. In het kort stelden de Rotary leden hun meegenomen vrienden voor en werd de eerste gang aan tafel benut om kennis te maken met elkaars vrienden. In een ontspannen sfeer werd geproefd aan de spijzen en kennis gemaakt met de nieuwe vrienden. En dat deden we tijdens de maaltijd veelvuldig; kennismaken en delen wat ons tot Rotary aantrekt en vriendschap.

Tijdens de volgende gang vermaakte Jaap Ydema ons met een ludieke presentatie over Rotary en nam hij ons mee op een Peter Pannenkoek-waardige wijze door een aantal vragen rondom Rotary. We weten nu dankzij Jaap dat Trump geen lid is, zijn ‘vriend’ Kim geen club heeft in zijn land en de Rotary waarden niet letterlijk passen op de Obama care.

Kortom, het was een bijzondere avond waar veel gasten zeer enthousiast over waren.

Ook een positieve bijdrage aan de beeldvorming van Rotary. Want hoe kun je dat beter doen, dan iemand het zelf laten ervaren. Gastvrij zijn en je als gast welkom voelen. Daar gaat het om. En dat hebben we die avond laten zien.

Afbeelding met grond, lucht, buiten, persoon

Automatisch gegenereerde beschrijving