Curling toernooi 2015 (dec '15)

Curling voor het goede doel

MIDDELBURG - Op 20 december 2015 organiseert Rotary Club Middelburg haar tweede curling toernooi ten bate van haar meerjarige doel “Gezonde Start, Gezondere Toekomst”.

De Rotary Club Middelburg heeft zich ten doel gesteld om op diverse scholen in Middelburg (en op Walcheren) het belang van gezonde voeding uit te dragen. Op vier scholen wordt komend schooljaar iedere week aan de leerlingen het Rotary Appeltje uitgereikt. Daarnaast zullen er in het voorjaar enkele informatieve dagen gehouden worden op de scholen betreffende gezonde voeding.

Tijdens de jaarlijkse lichtjes-actie op de markt van Middelburg wordt geld ingezameld om deze initatieven te bekostiggen. Daarnaast organiseert de club voor het tweede jaar een Curling toernooi op de ijsbaan van Middelburg. Op Zondag 20 December zullen maximaal 20 teams strijden voor de eeuwige roem. Een deel van het minimale inschrijfgeld komt ten goede aan de actie gezonde start.

De aftrap van deze actieweek zal zijn een gezond ontbijt voor deelnemende scholen waarbij ook de burgenmeester van Middelburg aanwezig zal zijn.