Slag om de Schelde (mei '19)

Slag om de schelde

MIDDELBURG – Rotaryleden club Middelburg herdenken Slag om de Schelde met zusterclubs

Op 25 mei 2019 nodigde RC Middelburg haar beide zusterclubs RC Brugge en RC Béthune (Noord-West Frankrijk) uit om gezamenlijk de Slag om de Schelde te herdenken.
Dit jaar is het 75 jaar geleden dat deze slag tussen de geallieerden en de bezetter plaats vond. Tot nu toe is dit onderdeel van de bevrijding van Nederland altijd onderbelicht gebleven.

De bijna 40 Rotarians bezochten samen een aantal bunkermusea in Zoutelande, Omaha Beach in Vlissingen en het Bevrijdingsmuseum in Nieuwdorp.
Natuurlijk was er tussendoor ook voldoende tijd om de onderlinge banden weer aan te halen. Na afloop was er een heerlijk diner in De Kloveniersdoelen in Middelburg, de vaste ontmoetingsplaats van RC Middelburg.

Rotary zusterclubs zien elkaar een paar maal per jaar om vriendschap, ervaringen en gedachten onderling uit te wisselen

Afbeelding met lucht, buiten, persoon, mensen

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met gras, lucht, buiten, weg