Geef een boek cadeau (feb '24)

Geef een boek cadeau

MIDDELBURG – Ruim 1.400 leerlingen ontvangen een leesboek

Op 2 februari hebben Boekhandel ’t Spui en De Drvkkery tezamen met Rotaryclub Walcheren, Rotaryclub Vlissingen en Rotary Club Middelburg de jaarlijkse actie Geef een boek cadeau van de gelijknamige stichting ondersteund. De stichting maakt het jaarlijks mogelijk om aan leerlingen op de basisschool een boek cadeau te doen om het lezen te bevorderen. Dit jaar ging het om het boek Mees Kees -Een pittig klasje, van schrijfster Mirjam Oldenhave en met illustraties van Rick de Haas.

De Rotary clubs, die de boeken samen met sponsoren hebben gefinancierd, deelden in de groepen 4 van meer dan 50 basisscholen op heel Walcheren de boeken uit. Van tevoren hadden de kinderen in de klas al een heel leuk filmpje gezien, gemaakt door medewerkers van de Archipel scholen. Toch kwam het uitreiken van de boeken als een verrassing. De kinderen waren duidelijk blij verrast met het boek. Eén van de uitdelers: ‘Zó leuk om de reactie van de kinderen te zien!’.

In de PZC verscheen een groot artikel over deze actie.

Afbeelding met tekst, boek, tekenfilm, Boekomslag

Automatisch gegenereerde beschrijving

Afbeelding met kleding, persoon, vrouw, Menselijk gezicht

Automatisch gegenereerde beschrijving