NL Doet 2021

Rotary en NL-Doet

Traditiegetrouw heeft ook dit jaar een delegatie van de Rotary Club Nieuwegein weer meegedaan aan NL-Doet.

Elk jaar in maart organiseert het Oranje Fonds deze grote vrijwilligersactie. NLdoet zet de vrijwillige inzet in de schijnwerpers en activeert door een publiekscampagne zoveel mogelijk Nederlanders om een dag de handen uit de mouwen te steken daar waar het nodig is. Dit jaar was besloten dit te verplaatsen naar 28 en 29 mei.

Omdat Rotary Club Nieuwgein al vele jaren een warme band heeft met Fort Vreeswijk, mede vanwege de Sport-en Speldag die we daar elk jaar mogen organiseren hebben we ook dit jaar weer geholpen met allerhande (onderhouds) klusjes in-en rondom het Fort.

Het was een mooie en tevens een gezellig dag waarbij er veel werk is verzet en hopen hiermee ons steentje bij te dragen aan het mooie Fort Vreeswijk.

In 2022 organiseert het Oranje Fonds NLdoet hopelijk gewoon weer in maart, op 11 & 12 maart 2022.

Rotaryclub Nieuwegein wil met haar activiteiten een bijdrage leveren aan een betrokken samenleving, contacten tot stand brengen en steun geven aan elkaar. Deze Sport- en Speldag past daar prima bij. De club dankt de sponsors, die dit allemaal hebben mogelijk gemaakt.