xx

.

1. Maart 2022

We hebben de afgelopen twee jaar ontzettend veel uitdagingen overwonnen en mensen geholpen. Het doet me ook veel plezier dat het Each One, Bring One-initiatief geresulteerd heeft in een mooie groei van ons ledenbestand.

2. April 2022

Eén van mijn mantra’s is altijd geweest: méér doen, méér groeien. Ik ben er zeker van dat u deze mantra wilt overnemen. Méér doen, zoals met grotere en impactvolle projecten, en méér groeien, zoals met het verhogen van ons ledenaantal.

3. Mei 2022

Dankzij uw medewerking aan het initiatief ‘Each One, Bring One’, kan ik tot mijn genoegen een mooie ledengroei vaststellen. Laten we dit momentum niet verliezen - blijf deze inzet aanhouden en zorg er ook voor dat we elk lid dat we aantrekken kunnen behouden. Ik kijk ernaar uit u volgende maand in Houston te begroeten op de RI-conventie 2022. Dat zal een geweldig evenement worden – dat verzeker ik u!

4. Juni 2022

We hebben een uitstekend Rotaryjaar beleefd! U bent alle uitdagingen aangegaan, ook deze om ‘te groeien om meer te bereiken’. Dit jaar heeft onze organisatie een groei gekend die we in lange tijd niet hebben meegemaakt.

5. Februari 2022

Aan het begin van dit Rotaryjaar heb ik elke club gevraagd om minstens één praktische en actieve Rotary-servicedag te organiseren. Zo’n dag moet een uitdaging binnen uw gemeenschap aanpakken die past binnen één of meer van de aandachtsgebieden van Rotary en vrijwilligers van binnen en buiten Rotary samenbrengt.

6. Januari 2022

Een van de grondbeginselen van Rotary is om je beroep – wat dat ook is – te gebruiken om goed te doen in de wereld. Nu we de coronapandemie trachten te overwinnen, kan dat bijvoorbeeld door het omscholen van mensen die hun job hebben verloren. Zo heeft de Rotary E-Club van Tamar Hong Kong seminars georganiseerd voor jongeren, die hen voorbereiden op de veranderingen in de professionele wereld.

7. December 2021

Gezondheidskwesties staan hoog op de agenda vanwege de wereldwijde pandemie die nog steeds niet is uitgeraasd. In zekere zin heeft COVID-19 ons allen veel bewuster gemaakt van de rol en de verantwoordelijkheden van medici dan vóór we maskers moesten dragen en sociale afstand bewaren. Bovendien hebben we door deze pandemie ook geleerd wat wij kunnen doen om anderen veilig te houden.

8. November 2021

I first discovered the value of service when I saw how a few simple acts can immeasurably change lives. It began when I joined others in my club for a project to bring toilets and clean drinking water to rural villages near our city.

9. October 2021

A quarter of the Rotary year is now behind us. I am sure you are helping Rotary to grow more and do more. And I hope you have already done your part for the Each One, Bring One initiative by introducing one person to Rotary.

10. September 2021

I am sure you are having an enriching experience as you Serve to Change Lives. One of the ways you can make the greatest change in a person’s life is to help them learn to read. Literacy opens up the world to us. It makes us better informed about life in our own communities and opens vistas to other cultures. Reading and writing connects people and gives us another way to express our love for one another.

11. August 2021

As we focus on membership in Rotary this month, I ask you to help make history this year. For more than 20 years, our membership has stood at 1.2 million.

12. July 2021

I wish each of you and your families a great Rotary New Year! Together, let us make it the best year of our lives, by making it a year to grow more and do more. Let this be a year of changemakers, and let us begin with our membership.

13. Maandbrief Oktober - President Shekhar Mehta

Een kwart van het Rotaryjaar ligt nu achter ons. Ik ben er zeker van dat ieder van u zich volop inzet om Rotary te helpen groeien en meer te bereiken. En ik hoop dat u al uw steentje hebt bijgedragen aan het initiatief Each One, Bring One door één persoon in contact te brengen met Rotary.