Bliksembezoek Gent juni 2015

Bestuursoverdracht RC Gent-Prinsenhof

Rotary op Seyst bij de bestuursoverdracht van twinningpartner Rotary Gent-Prinsenhof

Lilian, Marion, Vincent en Chris waren namens RC op Seyst aanwezig bij de feestelijke bestuursoverdracht van onze nieuwe twinningclub RC Gent-Prinsenhof op zaterdagavond 20 juni in Gent. De ontvangst vond plaats op een prachtige locatie, met champagne en veel lopende hapjes, gevolgd door een uitgebreid en voortreffelijk diner.

De stemming zat er goed in samen met de Duitse en Franse twinningclub uit Dortmund en Lille. Marion voerde als gouverneur het woord, overhandigde het vaantje van ons District en het boekje "Wat is Rotary?" aan de PG van RC Gent-Prinsenhof. Lilian bedankte de voorzitter Jan Degeest voor de voortvarende start van de twinning en Chris wenste de nieuwe voorzitter André .... een goed Rotary jaar met mooie twinning activiteiten. gebeurd is!

Interessant was de kennismaking met de groep "stagairs" van de Universiteit van Gent. Deze Masterstudenten hebben het dit jaar aan alle clubactiviteiten deelgenomen met het doel kennis te maken met Rotary en vernieuwende ideeën in te brengen. De hele groep is welkom om lid te worden van de club. Een succesvol initiatief,  wellicht iets voor Op Seyst om dit ook eens uit te proberen.

Na vele speeches, en een nagerecht waar je niet van af kon blijven, keerden we rond middernacht huiswaarts. Een nuttige en gezellige bijeenkomst en de gouverneur is weer helemaal bijgepraat over wat er in Op Seyst