Bijeenkomst zaken doen met Kazackhstan anno 2016

Rotaryclub Halderberge-Seppe Organiseerde de bijeenkomst “Zakendoen met Kazakhstan” op woensdag 14 december j.l.

Rotary Club Halderberge-Seppe kan terug kijken op een zeer geslaagde bijeenkomst op 14 december j.l. bij Restaurant Lejardin te Rucphen, met als onderwerp “zakendoen met Kazakhstan”, dat op dit moment zeer actueel is.

De avond werd geopend door de burgemeester van Rucphen Mevrouw Marjolein van der Meer- Mohr, die dit initiatief van de Rotaryclub Halderberge-Seppe voor ondernemers die verder willen kijken dan alleen Nederland, van harte ondersteund.

De presentatie over Kazakhstan werd gegeven door Ambassadeur Excellentie de heer Magzhan IIyassov. De aanwezigen waren positief verrast over de ontwikkeling van Kazakhstan en de mogelijkheden cq voordelen die het land biedt aan buitenlandse investeerders. Inmiddels is Kazakhstan 25 jaar onafhankelijk, politiek stabiel en heeft een gigantisch potentieel aan olie en minerale grondstoffen. Nederland is op dit moment de nummer 1 als buitenlandse investeerder met bedrijven zoals Shell, Philips en anderen.

Voor 2017 is Kazakhstan het gastheerland voor de EXPO 2017. De EXPO 2017 is een wereld tentoonstelling die in de hoofdstad Astana zal worden gehouden en heeft als onderwerp “Future Energy”. De EXPO 2017 loopt van 10 juni tot en met 10 september 2017.

Ambassadeur Excellentie de heer Magzhan IIyassov was zeer tevreden met de opkomst en heeft de aanwezigen van harte uitgenodigd om naar de EXPO 2017 te komen en kennis te maken met Kazakhstan.

Een woord van dank werd uitgesproken door de heer Rini Wagtmans, Honorair Consul van Kazakhstan, die de avond zeer waardeerde en professioneel verzorgd vond.

Vlnr Michel Mansveld Rotary Halderberge-Seppe, Marjolein van der Meer-Mohr burgemeester Rucphen, Excellentie Magzhan IIyassov Ambassadeur Kazakhstan, Rini Wagtmans Honorair Consul Kazakhstan

Wij houden u op de hoogte van onze komende Bourgondische evenementen en bijeenkomsten via mailing, pers en natuurlijk onze website http://www.rotary.nl/halderbergeseppe.

Met vriendelijke groeten,

Michel Mansveld