Haring Party 2016 Geslaagd Feest!

http://www.yes.on.ca/wp-content/uploads/2012/11/rotary-logo.jpg Haring Party 2016 Rotary Club

Halderberge Seppe

Persbericht, vrijdag 17 juni 2016,

De Derde Haring party van de Rotary Club Halderberge Seppe EEN GESLAAGD FEEST.

Het was op donderdag 16 juni een gezellige drukte bij restaurant Le Jardin te Rucphen waar Rotary Club Halderberge Seppe inmiddels haar derde Haring Party organiseerde.

Deze Haring Party is een Bourgondisch evenement van en voor ondernemers dat zijn weerga niet kent en dit jaar voor de derde keer met succes is georganiseerd. In totaal hebben zo’n 400 gasten het evenement bezocht.

Opening

De avond werd geopend door de voorzitter van de “Rotary Club Halderberge Seppe”, de heer Piet Jochems. Hij bedankte het publiek voor de grote opkomst en in het bijzonder de sponsoren voor hun bijdrage aan dit evenement.

De eerste haring werd geproefd door de voorzitter in gezelschap van de sponsoren en gastheer Ad Lips van Restaurant Le Jardin. Uiteraard ontbrak het traditionele korenwijntje niet.

Haring

Op dinsdag 14 juni werd de eerste haring in Nederland op de geëigende wijze gepresenteerd. In Scheveningen is dan de traditionele veiling van het eerste vaatje waarvan de opbrengst naar een goed doel gaat. Dit jaar heeft deze veiling het bedrag van € 90.000,- opgebracht. Het record staat op € 95.000 in 2012.

Het is ieder jaar weer afwachten hoe de kwaliteit van de haring is. Volgens kenners was de haring “buitengewoon” van kwaliteit, lekker vet en fantastisch van smaak. Bovendien werd de vis ter plekke aan de kar schoongemaakt en was dus heerlijk vers. Naast de haring konden de gasten zich te goed doen aan een barbecue en diverse andere smakelijke culinaire gerechten.

Het goede doel
De opbrengst van deze happening is € 6.000 en komt ten goede aan:
1. Stichting Leergeld (€3.000). Deze stichting biedt kinderen, die om financiële redenen niet mee kunnen doen aan activiteiten, kansen om deel te nemen aan binnen- en buitenschoolse activiteiten.
2. Stichting Kledingbank Zundert (€2.000). Deze stichting stelt kleding beschikbaar aan minder bedeelden.
3. Sinterklaasactie “daar wordt aan de deur geklopt” (€1.000). Deze actie zorgt ervoor dat kinderen die normaal niets krijgen alsnog een sinterklaas cadeautje ontvangen.

Voor meer informatie over de projecten van Rotary Club Halderberge-Seppe
zie http://www.rotary.nl/halderbergeseppe