Op zoek naar jonge helden

GEZOCHT in HEEMSTEDE: Jonge held tot 21 jaar.

Heemstede, 8 april 2016 – Ken jij iemand uit Heemstede die al geruime tijd vrijwilligerswerk doet? Of iemand die iemand heeft gered of een bijzondere prestatie heeft verricht met een maatschappelijk doel? Iedereen in Heemstede kan voor 31 mei 2016 een Heemsteedse jongere tot 21 jaar voordragen voor de 'Jonge Helden Prijs 2016'.

Al enige jaren reikt Rotary Heemstede een prijs uit aan jongeren die zich maatschappelijk onderscheiden. De Rotary Heemstede hoopt met deze onderscheiding onder andere te bevorderen dat meer jongeren aan vrijwilligerswerk gaan doen en zich positief inzetten voor de samenleving. Jongeren die zich al op jonge leeftijd inzetten voor de samenleving, groeien op tot volwassenen die diezelfde houding hebben, zo is de gedachte.

Daarom is de Rotary Heemstede ook voor het jaar 2016 op zoek naar Heemsteedse “jonge helden”.

Eén daarvan zal tijdens de bijeenkomst op 21 juni 2016 officieel worden onderscheiden met het predikaat ‘Heemsteedse Jonge Held 2016’. Daarnaast krijgt hij/zij een prijs. Het kan ook gaan om een groep jongeren die zich in positieve zin heeft onderscheiden. Voor de bijeenkomst zullen alle genomineerden worden uitgenodigd. Daarnaast zal via de website van Rotary Heemstede en social media worden gecommuniceerd over de nominatie.

Voordrachten.

Jongeren tot 21 jaar of een groep jongeren komen in aanmerking voor de onderscheiding. Iemand kan een jongere voordragen die bijvoorbeeld:

Een bijzondere prestatie heeft verricht met een maatschappelijk doel

Optredens verzorgt in een verzorgingshuis;

Vrijwilligerswerk doet voor een sportclub;

Spelletjes doet met een dementerende opa/oma of buurman;

Een autistisch broertje of zusje helpt in zijn vrije tijd.

Hele alledaagse zaken dus, maar het kan ook gaan om iemand die:

Een ander uit het water heeft gered;

Een landelijke prijs heeft gewonnen met een werkstuk;

Nederlands kampioen in een sport is geworden.

Helaas is het niet mogelijk om jezelf te nomineren.

Een voordracht en informatie hierover kan tot 31 mei 2016 bij de heer T. van Amerongen t.v.amerongen@hetnet.nl worden ingediend en verkregen. Een onafhankelijke jury zal de winnaar/winnaars kiezen.