Benefietconcert 3 februari 2018

Benefietconcert op zaterdag 3 februari 2018

Het concert

Op zaterdag 3 februari 2018 hebben Wouter Harbers (vleugel) en Robert Cekov (viool) met medewerking van het koor Swing Close uit Amersfoort een benefietconcert gegeven in de Achthoek in Scherpenzeel.

Op de romantische klanken van o.a. Chopin en Yiruma en ontroerende muziek van onder andere Morricone en Grieg namen de muzikanten ons mee op een wereldreis door de muziek. Het optreden was een groot succes.

Hieronder volgt meer informatie over de muzikanten en het koor.

Wouter Harbers (1986) is een jonge, ambitieuze pianist met een brede achtergrond. Hij geeft regelmatig concerten en heeft een eigen concertserie in de Broederkerk in Zeist. Sinds 2011 is Wouter fulltime pianist en is zijn missie klassieke pianomuziek op een toegankelijke manier dichter bij het brede publiek te krijgen. Klik hier voor meer informatie over Wouter Harbers.

Robert Cekov (1968) begon al op jonge leeftijd zijn vioolstudie en wint diverse prijzen. Robert is sinds 1990 eerste tutti violist bij het Balletorkest in Amsterdam en speelt kamermuziek met diverse ensembles. Klik hier voor meer informatie over Robert Cekov

Swing Close (Amersfoort) is een enthousiast, energiek, gevoelig & gezellig koor uit Amersfoort dat ruim 40 jaar bestaat. Klik hier voor meer informatie over Swing Close

Ons internationaal project: waterputten in Bertoua

Het doel van het benefiet concert was een bijdrage voor onze waterputten project in Bertoua. Rotary Scherpenzeel-Woudenberg is zestien jaar geleden in de regio Bertoua in Kameroen een waterproject gestart. Klik hier voor meer informatie. Wat klein begon, is uitgegroeid tot een groot project: 250.000 mensen hebben toegang tot schoon drinkwater in 53 waterputten en waterplaatsen. Voor schoon drinkwater is meer nodig dan de installatie van een put. Door samen te werken met een plaatselijke Rotaryclub, de bevolking en lokale bedrijven kunnen de watervoorzieningen in 2020 zelfvoorzienend zijn. Hiervoor zetten wij graag de opbrengsten van ons Benefiet concertFun Festival in - ROTARY HELPT MENSEN.