Welkom

Een jong meisje rekent op een mooiere wereld

Welkom op de DISCON 2023

Welkom op de districtsconferentie DISCON 2023 die De Haagse Hogeschool en drie Rotaryclubs zaterdag 13 mei in Den Haag organiseren. Met boeiende sprekers, ontspanning van allure en creatieve actie wordt het een evenement dat je echt niet wilt missen!

Samen de wereld mooier maken. Dat is de unieke kracht van Rotary. Met brandhaarden en uitdagingen, van oorlog en inflatie tot duurzaamheid en energietransitie, is het meer dan ooit nodig om van die kracht gebruik te maken.

Vrede & Bestaansrecht

Omdat wij graag de daad bij het woord voegen, organiseren het kenniscentrum Global and Inclusive Learning van De Haagse Hogeschool en de Rotaryclubs Den Haag-Nieuwspoort, ’s-Gravenhage-Oost en Voorschoten-Leidschendam een districtsconferentie met als thema Vrede & Bestaansrecht.

De luiken open voor een mooiere wereld

Wat kan anders? Hoe brengen we verbetering? Waar kunnen we de handen uit de mouwen steken? Tijdens de DISCON 2023 openen we de luiken en leggen we verbinding. We kijken naar onszelf én we laten zien dat we geïnteresseerd zijn in een frisse blik van buiten.

In gesprek met maatschappelijke organisaties

Ook voor diverse maatschappelijke organisaties openen we de luiken. Waaraan hebben hun bestuurders en cliënten behoefte? Welke oplossingen zien ze? Hoe kan Rotary helpen, nu en in de toekomst? Met elkaar luisteren we naar hun verhalen en gaan we in gesprek.

District 1600

Rotary is een wereldwijde organisatie met 35.000 clubs in bijna 200 landen. Nederland telt ongeveer 500 Rotaryclubs, verdeeld over 7 districten die elk een eigen districtsconferentie organiseren. De clubs in Zuid-Holland maken deel uit van district 1600.

100 jaar Rotary

In Nederland bestaat Rotary 100 jaar. Ook de districtsconferenties staan in het teken van dat bijzondere jubileum. Zo kreeg elk district een aandachtsgebied toegewezen. Voor district 1600 is dat Vrede en Conflictbeheersing, waarvan Vrede & Bestaansrecht is afgeleid.

Meer weten?

Woon je in Zuid-Holland? Studeer je aan De Haagse? Ben je lid van Rotary? Of wil je gewoon deelnemen omdat je hart sneller van dit evenement gaat kloppen? Op deze pagina’s vind je alles wat je wilt weten. Kies zelf de programmaonderdelen die bij je passen en meld je aan.