RANA deed mee aan NLdoet

RANA doet mee met NLdoet

Bron: vrijwilligerscentrale

NL DOET: 10e tuinendag met record aantal vrijwilligers

Op zaterdag 21 maart 2015 vond voor de 10e maal 'de tuinendag' plaats. Dit is een jaarlijks terugkerend evenement, georganiseerd door de Buurthulpdienst en de Ronde Tafel in Amstelveen.

Door dit initiatief te koppelen aan NL DOET, de landelijke vrijwilligersdag, was het mogelijk om nog meer vrijwilligers te werven. Dit resulteerde in veel extra vrijwilligers, waaronder een groep van 10 personen van de Rotary Amstelveen Nieuwer-Amstel.

Ook de hoveniers Leo Noordman en Eli Brouwer waren weer van de partij, voor de 'zware klussen'.

Als slagroom op de taart, werd door tuincentrum Life & Garden voor alle tuinbezitters een bak violen geleverd.

De in totaal 45 vrijwilligers hebben deze zaterdag 30 tuinen opgeknapt. Het gaat om tuinen van ouderen en mensen met een beperking. Mensen, die weinig te besteden hebben, kregen voorrang.

Ondanks het matige weer was de stemming goed. Na een gezamenlijk ontbijt in het kantoor van de Vrijwilligerscentrale/Buurthulpdienst, gingen de vrijwilligers in kleine groepjes op pad. Er werd hard gewerkt, maar ook gezellig koffie gedronken en geluncht, samen met de tuinbezitters. Medewerkers van de Buurthulpdienst bezochten een aantal van de ouderen om informatie te geven over het hulpaanbod.

Vóór 16 uur werd de enorme berg tuinafval netjes bij het afvalstation achtergelaten.
 Als vanouds werd de dag afgesloten met een gezamenlijke borrel.

Resultaat van de dag:
30 nette tuintjes, opgefleurd met violen