Rotary Hoensbroeck Zet Vrijwilligers In Het Zonnetje Met Dankjeweldiner

Als serviceclub hanteert Rotary de slogan “Service above Self.” Dat betekent dat je bereid bent iets van jezelf te geven, dat je dienstbaar wilt zijn aan de samenleving en dit in de praktijk ook zichtbaar wilt maken.

Regelmatig ondersteunt Rotaryclub Hoensbroeck maatschappelijke doelen met een bijdrage. Die kan financieel van aard zijn, maar een serviceclub hoort ook de handen uit de mouwen te steken. Met het Dankjeweldiner bedankt Rotaryclub Hoensbroeck vrijwilligers voor hun maatschappelijke inzet.

Op dinsdag 23 april 2024 werden de vrijwilligers van Vluchtelingenwerk Heerlen, Stichting Paus Franciscusgroep Hoensbroek, Zonnebloem Beekdaelen-Zuid en Clemenspark Oud-Merkelbeek ontvangen op de locatie van Gasterij Smeets te Merkelbeek.

Leden van Rotaryclub Hoensbroeck, ondersteund door Gasterij Smeets, bereidden voor 56 gasten van de vrijwilligersorganisaties een heerlijk viergangendiner. De rotarychefs prepareerden de maaltijden in de keuken, vervolgens serveerden andere Rotarians de maaltijden uit, terwijl elke tafel voorzien was van een Rotarian als gastheer.

De response was overweldigend positief. Vertegenwoordigers van alle vrijwilligersorganisaties kregen het woord om hun activiteiten toe te lichten. Zo droeg de avond bij aan verdere bewustwording van de belangrijke werkzaamheden die deze organisaties op zich nemen.