Proeven van de stad

De eetcultuur in Houston stelt bezoekers voor een klassiek probleem: te veel restaurants, te weinig tijd… Als je in de stad bent voor de RI-conventie, van 4 tot 8 juni, zijn deze adresjes zeker de moeite om eens uit te proberen.

The Original Ninfa’s biedt typische Tex-Mex, een mix van Zuid-Amerikaanse en Mexicaanse ingrediënten. Opgericht door ‘Mama’ Ninfa Laurenzo in 1973, hielp dit restaurant fajitas mee aan nationale populariteit. Probeer zeker de beroemde queso flameado en tacos al carbón, en koel wat af met een agua fresca.

Brennan’s serveert dan weer authentieke Creoolse gerechten, in een sfeer van zuiderse gastvrijheid. Je geniet er van de typische schildpadsoep en lokale oesters uit Matagorda Bay. Dit zusterrestaurant van het beroemde Commander’s Palace in New Orleans biedt in het weekend ook een jazzbrunch, met onder meer beignets en garnalen.

Nobie’s gebruikt verse boerderijproducten in een hip kader. Het eclectische menu verandert vaak, maar u kunt innovatieve gerechten verwachten zoals gefrituurde kwartel en een hele reeks quiches.

Stijlvol en toch casual eten kan bij Rosie Cannonball, dat gerechten serveert met een Italiaanse twist. Begin met focaccia di recco of carbonara met blauwe krab, en duik dan in de pizza, geroosterde octopus of andere gerechten uit de houtoven en van de grill.

Lees meer en registreer je op convention.rotary.org.