Reserveer nú jouw plaats voor het Congres Mentale Gezondheid met korting

Het thema ‘Mental Health’ werd januari 2023 door president Gordon McInally aangekondigd als internationale prioriteit voor Rotary.
Het is hoog tijd dat er ook bij ons landelijk aandacht wordt gegeven aan dit thema en dat er aan Rotarians handvatten worden geboden’, zegt Wendy Boog, gouverneur van district 1600.

“Iedereen kan in het leven te maken krijgen met psychische problemen, bij jezelf of in je naaste omgeving en het is belangrijk te weten wat je dan zou kunnen doen. In samenwerking met de belangrijke partijen zoals MIND, 113 en VNO-NCW, hebben we een congresprogramma en toolbox ontwikkeld die je kennis en handvatten bieden”.

DAGKAART VROEGBOEKKORTING €95,-
Normale prijs 145,- p.p. Deze korting van 35% wordt aangeboden t/m 30 april.

Reserveer nu

Rotary is gegrepen door het hoge aantal mensen in Nederland die te maken hebben met psychische problemen. Bijna de helft van de Nederlandse volwassenen heeft ooit in het leven te maken gehad met een mentaal probleem, denk aan een burn-out, depressie of eetstoornis. En bijna 1900 mensen hadden geen hoop meer en stapten in 2023 uit het leven. Onder jonge mensen zijn de cijfers schrikbarend; sinds 2022 is zelfdoding doodsoorzaak nummer 1. Landelijk hebben ruim 3 miljoen mensen op dit moment last van psychische problemen en het is de nummer 1 oorzaak van uitval op het werk.

“Op veel plaatsen worden depressie, angst en zelfmoord gezien als dingen waar je je voor moet schamen en die je stil moet houden. Maar we willen juist dat Rotary leden begrip en middelen hebben om te helpen. Met het congres hopen we dan ook de bewustwording te vergroten, de stigmatisering te doorbreken en iedereen handvatten te bieden om zélf bij te kunnen dragen aan de verbetering van mentale gezondheid’, aldus Stan Uyland, gouverneur district 1570.

Het congres biedt een rijk en uitgebreid programma aan talks, workshops, entertainment, netwerkmogelijkheden en tools. Zeer bekwame en bekende sprekers, ervaringsdeskundigen en experts, zoals Ben Tiggelaar, Erik Scherder, Hanna Verboom, Lili Genee en niet te vergeten president Gordon McInally inspireren de bezoekers tijdens het hoofdprogramma. Zij nemen je mee in hoe het gesteld is met de mentale gezondheid in Nederland en bovenal wat we kunnen doen om de mentale gezondheid in Nederland te verbeteren.

Wendy Boog en Stan Uijland, gouverneurs van D1570 en D1600, zijn initiatiefnemers van het landelijk Rotary congres ‘Mentale Gezondheid’, dat plaatsvindt op 25 juni 2024 in het Afas Theater in Leusden. De dag start om 9.00 en sluit af met een diner om 17.00.

Het congres is een ‘must-visit’ voor elke Rotarian en dé gelegenheid om geïnteresseerden buiten de club mee naar toe te nemen.

Reserveer nu

Er zijn slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar voor het congres. Wees daarom op tijd met het reserveren van een dagkaart.
Een dagkaart voor het Rotary Congres Mentale Gezondheid wordt t/m 30 april met vroegboekkorting aangeboden.