Geen familie zonder dak boven hun hoofd na een ramp

ShelterBox, ooit begonnen als een millennium project van een enkel Rotary club, is in 22 jaar uitgegroeid tot een internationale noodhulporganisatie. In de noodhulp richten ze zich vooral op de meer afgelegen getroffen gebieden, plekken waar de grote organisaties niet altijd (kunnen) komen. ShelterBox is momenteel actief in Oekraïne, Moldavië, Syrië, Yemen en Ethiopië.

ShelterBox is een project partner van Rotary International en er wordt nauw samengewerkt op het gebied van disaster relief. Uiteraard werkt Shelterbox ook nauw samen met andere noodhulp organisaties, maar de organisatie is voor een groot deel van hun inkomsten afhankelijk van donaties van Rotaryclubs. Dus doen zij een beroep op de Nederlandse clubs om hen (liefst jaarlijks) te ondersteunen. Dit kan viawww.shelterbox.nl/ doneer of door een fundraise actie op te zetten.