RANA kerstdiner 2014

RANA Kerstdiner 2014

door Marijke de Borst

Op zaterdag 13 december 2014 vond het jaarlijkse kerstdiner van Rotaryclub Amstelveen Nieuwer-Amstel plaats.
Leden van de club en hun partners waren vanaf 18.00 uur welkom bij Restaurant “De Veranda”, een prachtige locatie aan de rand van het Amsterdamse Bos (een goede keuze van het organisatiecomité).

Voorzitter Rob Petersen stond aan het begin van de avond in zijn kersttoespraak stil bij de mooie en gezellige momenten die we het afgelopen jaar met elkaar deelden en beleefden.
Een aantal aspecten van het gevarieerde avondprogramma zette hij, met dank aan de programma­commissie en de inbreng van verschillende leden, in de schijnwerpers.
Hij noemde de dilemma-avond, de presentatie van Roxanna over meisjes in de sloppenwijken van Brazilië, de soulcardreading, de overhandiging van de rolstoelfiets aan Mozaïek en de duo-fiets aan De Luwte, de presentatie over Reclassering Nederland en de komst van de heer Garcia uit Spanje.
Ook het bezoek van gouverneur Willem van der Mark was hem als zeer positief bijgebleven.
De bijeenkomsten van de Club van Zes zijn volgens Rob belangrijk, omdat uit die bijeenkomsten door de gesprekken over aangereikte thema’s veel positiviteit en plezier voortkomt.

Maar Rob memoreerde ook de verdrietige momenten van 2014: het was een bewogen jaar voor de club en een aantal leden.

Rob keek terug op zijn eerste halfjaar als voorzitter en gaf aan dat hij veel plezier heeft beleefd aan de club. Met elkaar vormen we een gezellige club. Maar met alleen gezelligheid komen we er niet. We willen ook laten ziet dat we als clubleden samen goed kunnen functioneren en we ons op die manier kunnen onderscheiden van andere clubs.
Rob sprak de hoop uit te mogen en kunnen rekenen op ieders aanwezigheid en ieder lid ook in het nieuwe jaar zijn of haar bijdrage wil (blijven) leveren om de verbondenheid binnen de club te versterken.

Hij gaf aan de we aan de vooravond van 2015 de herinneringen uit 2014 in ons hart meenemen naar het nieuwe jaar.
Het jaar 2015, dat naar zijn mening een jaar wordt van versterkte verbondenheid, die we met elkaar in alle openheid en met enthousiasme tegemoet treden. Rob vroeg de leden het glas te heffen en met elkaar te toasten op een liefdevol en gezond 2015!

Na de Kersttoespraak van Rob was er tijd voor de inwendige mens.
In een sfeervolle ambiance genoten we van een heerlijk drie-gangendiner en werden er aan de verschillende tafels op een mooie manier “nieuwe” contacten gelegd tussen de aanwezigen.
Het werd een gezellige, geanimeerde en onderhoudende avond!