Kerstdiner van het Nationaal Ouderenfonds 2014

Kerstdiner voor ouderen 2014

door Marijke de Borst

December is de maand dat h
et jaarlijkse kerstdiner bij Van der Valk aan de A4 voor ouderen uit Amstelveen e.o. plaatsvindt. Maar liefst 90 ouderen werd een leuke avond bezorgd door het Nationaal Ouderen Fonds in samenwerking met diverse serviceclubs. RANA leverden met 12 Rotarians chauffeurs en begeleiders.

Sinds 2002 organiseert het Nationaal Ouderenfonds samen met Van der Valk Hotels en Restaurants kerstdiners voor ouderen door heel Nederland. Ouderen krijgen, samen met anderen uit de buurt, een volledig verzorgde avond aangeboden.
Jaarlijks genieten zo’n 4000 ouderen, die anders de decembermaand veelal alleen doorbrengen, samen van een heerlijk diner.
Dit jaar organiseerde het Nationaal Ouderenfonds op 67 locaties in het land kerstdiners voor deze ouderen.

Op 16 december 2014 waren 90 ouderen uit Amstelveen en omgeving met hun begeleiders te gast bij het Van der Valk Restaurant aan de A4 bij Schiphol (met 123 aanwezigen het grootste diner).
De gasten werden onthaald op een voortreffelijk driegangen diner in een in kerstsfeer versierde zaal. Zij genoten zichtbaar van het diner en de sfeervolle omgeving.
Tijdens het diner zorgde René Kipuw voor de zang, waarbij hij zichzelf begeleidde op de gitaar. Hij verzorgde ook de achtergrondmuziek.
Mokumz Dwars (bestaande uit 5 oud-leden van het Oebele- en Hamelenkoor) zong bekende Nederlandse liedjes van toen en nu. Uiteraard ontbraken ook de bekende kerstliedjes niet!

Leden van Lionsclub Amstelveen, Lionsclub Mingle, Kiwanis, Rotaryclub Amstelveen Nieuwer-Amstel (Rana) en de Zontax van Zonnehuisgroep Amstelland zorgden ook deze keer weer voor het vervoer van de gasten. Zij begeleidden bovendien de gasten tijdens het diner.
Medewerkers van het Rode Kruis verleenden hand- en spandiensten.
De coördinatie van het diner was dit jaar opnieuw in handen van Joke Hoogendoorn en Jacques Meerbeek.