Actie End Plastic Soup

End Plastic Soup Day groot success

Op initiatief van Rotary Schoonhoven is zaterdag 5 juni 2021 de “End Plastic Soup Action Day” georganiseerd.

Doelstelling is dat er in 2050 geen plastic soep meer in de oceanen, zeeën drijft, maar ook dat er geen plastic afval meer in onze meren, rivieren, parken, bossen en op de straten ligt. Rotary, Rotaract & Interact Clubs uit de hele wereld helpen mee om het plastic probleem op te lossen en te voorkomen

Met hulp van Scouting Olivier van Noort en St. Krimpenerwaard Schoon zijn op 5 juni in Schoonhoven de grachten en aanliggende straten en plantsoenen vrij gemaakt van zwerfvuil.

Afsluitend werden de deelnemers bij Brasserie Springer door Rotary Schoonhoven getrakteerd op wat lekkers.

Alle 60 deelnemers verbaasden zich over de hoeveelheid zwerfvuil die ze aantroffen, in totaal zijn er meer dan 20 zakken gevuld. Bewustwording over, en aanpak van zwerfvuil willen we op deze manier onder de aandacht brengen.

Volgend jaar zal Rotary Schoonhoven deze actie waarschijnlijk weer proberen te organiseren. Mogelijk dat er dan ook educatieve programma’s worden aangeboden.

Rotary Schoonhoven bedankt alle deelnemers, Brasserie Springer en de gemeente Krimpenerwaard voor hun bijdragen