SDWH ontvangt € 500 voor Vasantha; klik hier voor alle berichten over Vasantha...

SDWH ontvangt € 500

21 juli 2013

Stichting Derde Wereld Hulp ontvangt € 500

Voor een zware operatie van Vasantha

Dit is Vasantha, een meisje uit India. Zij is liefdevol opgenomen in Tulip Garden in India, waar Stichting Derde Wereld Hulp probeert kinderen een betere toekomst te bieden door opvang in kindertehuizen. Vasantha ondergaat binnenkort een noodzakelijke en zware operatie, maar dat kost veel geld. RANA doneert € 500, want ook dit meisje verdient een kans op een goed leven.

Lees haar verhaal:

Margreet van Coeverden van SDWH heeft op een clubavond in 2012 verteld wat zij en de stichting doet in India, Tulip Garden in Vijaywada.

We werden daar wel even stil van en hebben een enorme waardering voor wat zij daar in het warme en verre India over hebben voor kinderen die in een of andere uitzichtloze omstandigheden verkeren.

Kinderen die moeten werken, bagage sjouwen, schoenen poetsen, uit bergen afval dingen moeten verzamelen die nog geen habbekrats opbrengen bij opkopers.

Of bedelen, zware en levensgevaarlijke klusjes doen of terecht komen in de prostitutie en dat zeven lange dagen per week.

Weeskinderen, zieke (met hiv pos) kinderen. Ze vangen ze allemaal op in hun kindertehuizen.

www.sdhw.nl

Volg de berichten over Vasantha hieronder:

21 juli 2013

Dank!

Geacht bestuur en leden van RANA,

Hartelijk dank voor jullie geweldige gift !!!

Donderdag wordt Vasantha geopereerd, morgen vertrekken wij naar Bangalore zij moet twee dagen voor de operatie aanwezig zijn in het ziekenhuis.

Wij houden jullie zeker op de hoogte,

Met hartelijke groet uit Tulip Garden, India,

Margreet van Coeverden

23 juli 2013

Naar het ziekenhuis

Gisteren is Vasantha vertrokken, om 17.00 uur.

Zij moest eerst nog kaal geschoren worden maar dat liet zij rustig toe.

Met de bus samen met Shanti en Mary nurse, vanuit Vijayawada naar Bangalore een reis van 12 uur.

Zij is inmiddels opgenomen in het ziekenhuis

Ik vlieg morgen in de middag naar hen toe, want donderdag wordt Vasantha geopereerd, Mary nurse gaat dan weer terug naar Tulip Garden met de nachtbus, zij vliegt liever niet.

Wij zijn allemaal wel bezorgd hoe het gaat aflopen, maar wij zijn iedereen heel erg dankbaar dat deze operatie mogelijk is gemaakt door al uw donaties.

Wij houden u op de hoogte,

Met hartelijke groet uit India,

Margreet van Coeverden

Stichting Derde Wereld Hulp.

28 juli 2013

De operatie is goed verlopen!

Vasantha is inmiddels geopereerd. Het was een zware operatie, maar het ziet er naar uit dat alles goed is gegaan. Ze is nog zwak, heeft een enorm verband om haar hoofd en overal slangen. Hoewel ze nog niet drinkt gaat het een stukje beter toch. Ze vraagt steeds naar Shanti en Margreet. Beiden zijn constant bij haar. Morgen gaat Margreet weer terug naar Tulip Garden. Ze wordt afgelost door Joseph.

31 juli 2013

Het gaat al iets beter met Vasantha

De zware operatie heeft haar ogen erg opgezwollen en zij kon haar ogen niet open doen.

Het enige wat zij deed was kreunen.

De arts Dr.Satish en Dr.Ananthewar lieten foto’s zien van de operatie en legden uit dat wij niet veel langer hadden moeten wachten. Maar zij waren zeer tevreden over de operatie.

De kinder-intensive care was erg goed uitgerust met veel personeel, constant drie artsen aanwezig en voor ieder bed twee verpleegkundigen.

Mary nurse was na de operatie terug naar Tulip Garden gegaan; weer twaalf uur in de nachtbus.

Shanti en ik hebben de eerste twee dagen naast haar bed gezeten daarna wisselden wij elkaar af, twaalf uur op in een tuinstoel naast haar bed, op de ic mocht je niets aan het kind zelf doen.

Na vier dagen mocht zij naar de afdeling en daar mochten/moesten wij wel alles zelf doen behalve de infuus vloeistoffen en alle medicatie die per infuus gegeven werden. Ieder uur moesten wij haar ogen druppelen, wat zij heel erg naar vond .

Vasantha wilde nog steeds niet drinken of eten en had nog steeds hoge koorts.

Gelukkig ging Vasantha vanaf dag vijf heel voorzichtig wat water drinken en vroeg later om cola.

Vandaag mochten wij gelukkig naar huis. Vasantha met Joseph en Shanti per auto.

Joseph heeft een bedje voor haar in de auto gemaakt en ik ben terug gevlogen en kan nu eindelijk weer mailen.

Ik ben iedereen zeer dankbaar voor de steun die deze operatie voor Vasantha mogelijk maakte !!

Alle kinderen hier in Tulip Garden kijken uit naar de komst van Vasantha.

Met hartelijke groet uit Tulip Garden,

Margreet.

Links: Vasantha wil weer wat gaan doen: bellen met Tulip Garden. Ze hield een heel verhaal en was nieuwsgierig naar wat er werd gegeten in Tulip Garden. Rechts: Lief aan het tekenen.

Links: Shanti probeerde alles om Vasantha te laten eten. Rechts: Langzaam kan zij wat beter haar ogen open doen.

Links: 29 juli werd het verband verwijderd en dat was erg pijnlijk. Rechts: Samen met Margreet en dokter Anantheswar.

Links: 30 juli, het is een enorme wond. Rechts: Heerlijk, we mogen naar huis, op naar Tulip Garden.

September 2013

Vasantha doet alles weer en kan veel makkelijker en beter zien nu. Zij begint ook meer te praten. Haar haar moet nog wat langer worden, zodat dat over de littekens kan.