Bart Sosef nieuwe voorzitter!

Op donderdag 1 juli werd Bart Sosef geïnstalleerd als nieuwe voorzitter van onze club. Hij is de opvolger van Hans Grootscholten, die dit een jaar lang met veel inzet en elan heeft gedaan. Het was een prachtig mooie bijeenkomst, en het was erg fijn om - ondanks de 1.5 meter - weer met elkaar en met de aanwezige partners bij elkaar te kunnen en mogen komen. Een gezellige borrel ging voorafgaand aan een fantastisch smakelijk diner waarbij uiteraard vele fijne gesprekken zijn gevoerd. Ook onze nieuwe leden ervaren meer en meer het warme bad waarin zij terecht gekomen zijn. Het weer droeg bij aan de gezellige insteek van de avond en vrolijke muziek zorgde voor een goede sfeer.

De prachtige memorerende speech (in zijn geheel hier te lezen) van scheidend voorzitter Hans Grootscholten blikte terug op een bijzonder Rotary-jaar. We startten met een grootse ambitie voor werving van nieuwe leden, zetten in op een lunch-event met Charles Groenhuijsen als spreker over de Amerikaanse presidentsverkiezingen en hebben daarna nog een keer met elkaar geluncht. Toen kwam de lockdown en hebben we vooral digitaal de clubspirit hoog gehouden. Fijn dat de bestuurswissel weer fysiek kan plaatsvinden.

Hans Grootscholten had ook nog aandacht voor past-rotarian Gerard Vos die vanwege zijn fijne staat van dienst is onderscheiden als Paul Harrish Fellow.

Nieuwe voorzitter Bart Sosef lichtte het nieuwe thema toe, Ethiek en Moraal. Leren van elkaar, spreken met elkaar en discusieren over keuzes die het leven heeft. Een thema dat ook de nieuwe leden en bestaande leden elkaar beter doet leren kennen.

"Uit de vorig jaar gehouden enquête bleken de begrippen “Integriteit en Ethiek” in de top 3 staan om lid te worden van Rotary. Ethisch handelen ligt aan de basis van Rotary en het zich bewust zijn van ethische dilemma’s en hoe daarmee om te gaan is een goede gelegenheid om te ervaren waar Rotary voor staat en tegelijkertijd de vertaalslag te kunnen maken naar de persoonlijke of zakelijke omgeving. Het is daarmee een passende aanleiding om als rode draad voor dit Rotaryjaar te kiezen voor “Ethiek en Moraal”, aldus nieuwe voorzitter Bart Sosef. Zijn gehele speech is hier te lezen.