Speurtocht Monster brengt Meander Huis 5.000 euro

Op 13 april kwamen 60 basisschoolleerlingen uit Monster in beweging tijdens de speciaal voor het Meander Huis georganiseerde fotospeurtocht. De tocht had als thema ‘Achter de Monsterse deuren’, waardoor leerlingen op zoek gingen naar deuren op de route. Na de speurtocht is door de drie rotaryclubs in Westland aan het Meander Huis een donatie gedaan van 5.000 euro.

Over een traject van 4 kilometer zochten leerlingen van de basisscholen in Monster een uur lang naar deuren. Voor het thema ‘deuren’ is gekozen, omdat achter iedere deur een verhaal zit. Het verhaal achter de deur van het Meander Huis is dat de bewoners willen meedoen en een zo gewoon mogelijk leven willen. Ook al moeten ze daarbij geholpen worden.

Kijken en zien
De deelnemende leerlingen verwonderden zich over wat je opeens ziet als je zo goed om je heen kijkt en zoekt naar deuren die overeen kwamen met het foto’s uit het speurboekje dat zij bij de start mee kregen. De speurtocht voerde ook langs het Meander Huis waar zij in gesprek kwamen met bewoners van het huis. Ze gingen hierdoor nog meer in zien dat iedereen er toe doet en dat iedereen mee mag doen.

Wim Grootscholten hierover namens het Meander Huis: ‘Een van de belangrijkste doelstellingen voor ons als ouders is dat de bewoners een thuis krijgen. We gunnen hen om echt onderdeel te zijn van de samenleving. Het is een doelstelling die ook naadloos aansluit bij maatschappelijke betrokkenheid van de Rotary. Deze speurtocht is een prachtig voorbeeld van deze samenwerking. Ook konden we de leerlingen van alle basisscholen uit Monster een kijkje geven achter de voordeur van het Meander Huis.’