Strandsportdag voor lichamelijke beperkte jongeren

Sporten is goed en gezond! Voor jongeren met een beperking is het een uitdaging om een sport te beoefenen. Het begint om jongeren kennis te laten maken en te laten ervaren wat er mogelijk is. Een nog grotere uitdaging is dat met hen op het strand te beleven. Voor deze doelgroep hebben Fonds Kind en Handicap en Stichting Avavieren elkaar gevonden om gezamenlijk een bijzondere sportdag te organiseren op het strand van ’s-Gravenzande.

De bijzondere sportdag voor tieners met een lichamelijke beperking vond plaats op 28 mei jl en speelde zich hoofdzakelijk af op het strand. Deze groep tieners vallen dikwijls buiten de boot. Veelal worden er activiteiten georganiseerd voor jonge kinderen of juist ouderen. Het is goed om aandacht te schenken aan deze groep door hen kennis te laten maken door op een sportieve manier uitdagende activiteiten te ondernemen op het strand. Daarnaast was er tevens aandacht voor hun broers en zussen en ouders. Als gezin is deelgenomen en ervaren waartoe ook jongeren met een lichamelijke beperking toe in staat zijn.

Fonds Kind en Handicap en Stichting Avavieren hebben met onder andere een financiele bijdrage van Rotary Het Westland deze groep jongeren en hun gezin een uitdagende dag aangeboden om grenzen te verleggen en met elkaar de uitdaging op te zoeken.

Het was de eerste keer dat deze bijzondere sportdag werd georganiseerd en het bleek een daverend succes!