Rotary viert eeuwfeest met een estafettetocht door onze regio

Naaldwijk, 27-10-2023 - Rotary Nederland viert dit jaar het 100-jarig bestaan. Deze eeuw van dienstbaarheid aan de samenleving heeft geresulteerd in heel wat projecten. Deze veelheid van projecten varieert van het bestrijden van ziekten en het verbeteren van toegang tot schoon water tot het ondersteunen van onderwijs en jeugdontwikkeling.

Rotary Nederland is een van de meest vooraanstaande serviceorganisaties van het land. Om het 100-jarig jubileum te vieren, heeft Rotary Nederland een estafetterit met de fiets door het land georganiseerd. Rotary kan daarmee laat zien waar het voor staat. Ook in onze regio fietsen we mee! Op 4 november fietsen we voor een goed doel vanuit Delft naar Naaldwijk.

Samen in beweging
"Rotary Nederland heeft altijd gestreefd naar positieve verandering, en we zijn enorm trots op onze geschiedenis van dienstbaarheid," aldus Bas Rensen, voorzitter Rotaryclub het Westland, "Samen met Rotaryclub Polanen trekken we op 4 november op om ons 100-jarig jubileum te vieren. Uiteraard doen we dat met het ondersteunen van een fantastisch goed doel. We maken namelijk in Westerlee een tussenstop. Daar overhandigen we 200 volledig gesponsorde groentekisten en een cheque aan de voorzitter van Voedselbank Westland.”

Voorzitter Nico van Herwerden van Rotaryclub Polanen vult aan: “Met behulp van de sponsoren Best Fresh Group, Quality Packaging, Axia seeds en een bijdrage van tal van andere deelnemers, kunnen we de Westlanders die moeilijk rond kunnen komen wat extra’s bieden.” Voor meer informatie over de jubileumactiviteiten en hoe u nog kunt bijdragen, neem dan contact op via Arthur Hofland via arthur@hoflandvangeest.nl

Over Rotary Nederland
Rotary Nederland is een lokale tak van Rotary International, een wereldwijde serviceorganisatie die zich inzet voor het bevorderen van gemeenschapsdienst, humanitaire hulp en internationale samenwerking. Met meer dan 100 jaar ervaring is Rotary Nederland toegewijd aan het creëren van positieve veranderingen in de samenleving en het inspireren van anderen om hetzelfde te doen.