Ruim 1100 pannenkoeken voor bewoners ’s Heeren Loo

Op vrijdag 8 maart wordt ook in Westland de Nationale Pannenkoekendag gehouden. En daar zet ook Rotaryclub Het Westland de pannen voor klaar.

Dat gebeurt onder meer op zeven locaties in samenwerking met 's Heeren Loo. Er zullen dan voor zo'n 400 mensen met een verstandelijke beperking en hun begeleiders maaltijden worden gebakken en geserveerd.

Het grootste deel gaat naar 33 groepen, die wonen in huizen van Westerhonk in Monster. Andere kleinere woongroepen, met tussen de 6 en 12 cliënten, verblijven in Schipluiden, Poeldijk en twee in Den Haag. Daar gaan ook bakkersteams naartoe. Een deel van de pannenkoeken worden kant-en-klaar op adressen in ’s Gravenzande en Monster afgeleverd. Die moeten ter plekke alleen worden opgewarmd.

De pannenkoeken worden gebakken in samenwerking met de Rotaryclubs Westland en Westland Polanen. Zij komen met 72 bakkers bestaande uit eigen clubleden, maar ook familie, onder wie kinderen, buren en vrienden. Er worden in totaal ongeveer 1150 pannenkoeken gebakken of bezorgd. Daarvoor zijn honderd pakken bakmeel, zo’n 40 kilo, beschikbaar. Verder ook 30 liter schenkstroop, 10 kilo chocopasta en nog eens 12,5 kilo poedersuiker.

Deze actie is ontzettend in de smaak gevallen!