Jarige Rotaryclubs in Westland delen uit

Voor ruim 6.500 euro aan groente- en fruitkistjes en geld voor Voedselbank

(Westland, 4 november 2023). Twee jubilerende Westlandse Rotaryclubs hebben de Voedselbank Westland hun verjaardagsgeschenk ter waarde van ruim 6.500 euro gegeven. Hun landelijke moederclub viert dit jaar zijn eeuwfeest en om die reden delen zij uit. Zo hebben de Rotarians nu de voedselbank 200 groente- en fruitkistjes overhandigd en daarnaast een cheque van € 2.500.

Het verjaardagsfeestje vond zaterdag plaats tijdens een dag-etappe van de nationale estafettetocht, waar alle ruim 500 jarige Nederlandse Rotaryclubs een stukje fietsend, wandelend, rennend over land of zelfs op het water aan deelnemen. In totaal worden er in het jubileumjaar 5.000 R-kilometers afgelegd.

„Elke lokale club maakt er dan een eigen feestje van en enkele tientallen leden van de clubs Het Westland en Westland Polanen fietsten zaterdag bijna 30 km door weer en wind vanuit Delft via De Lier en Westerlee naar Maassluis,”, aldus mede-organisatoren Arthur Hofland en Cees Voorberg. Tijdens een ravitailleringsstop bij sponsor Quality Packaging zijn de door Rotarians zelf ingepakte gezonde geschenken en het geld overgedragen aan de Voedselbank. Ook Best Fresh en Axia Seeds ondersteunden het project

Rotary Nederland is de lokale tak van Rotary International, een wereldwijde serviceorganisatie die zich inzet voor het bevorderen van gemeenschapsdienst, humanitaire hulp en internationale samenwerking.