Samen meer mogelijk?!

Onlangs, dit keer op een gure en regenachtige herfstdag, hadden we een ontmoeting in restaurant ‘aan ut water’ aan de kust van Lelystad. Een ontmoeting van de Rotary clubs Lelystad, Batavia en Dronten.

Dat doen we niet zo vaak als clubs elkaar opzoeken, elkaar beter leren kennen en uitwisselen waar ieder zich mee bezig houdt. Elke Rotary club doet meestal zijn ‘eigen ding’ zal ik maar zeggen en de meeste leden voelen zich daar heel comfortabel bij. In meer of mindere mate wordt er opgetrokken met andere clubs en vaak is de voorzitter van de club daar de trekker of duwer in(’t is maar hoe je het bekijkt), als het niet vanzelf gaat. Dit keer kwam het initiatief van de gouverneur van ons district, Gerda Breeuwsma, een mooi mens die verbinding belangrijk vindt. Anders dan andere gouverneurs die elke club apart bezoeken, sprak zij de wens uit om met meerdere clubs samen op te trekken.

En hier staan zij dan, drie bevlogen voorzitters en de gouverneur. Voor Rotary vast uniek omdat het dit jaar allemaal vrouwen zijn, die het samen voor elkaar hebben gekregen om een inspirerende avond te realiseren.

Na een korte pubkwis met voor de winnaar eeuwige roem, hebben we genoten van een heerlijk buffet en gesprekken met elkaar.

De verbinding is gerealiseerd en velen spraken uit dat dit voor herhaling vatbaar is. Wie weet wat de toekomst brenge moge, zeker is wel dat samen meer mogelijk is, dus laten we dat er vooral in houden.