8 maart 2012

De interessante vraag: was de beroepenmarkt nu voor de Op Seystenaren als een soort reünie of kwamen de leerlingen toch ook wel aan hun trekken?

Wel, allebei denk ik, het enthousiasme van de standhouders kende geen grenzen, wel, af en toe ‘buurten’ bij de collega’s was grensoverschrijdend natuurlijk, maar de leerlingen wilden al die beroepen wel omarmen; omgekeerd deed Nico dat. Opvallend dit jaar: drukker en minder ouders dan vorig jaar. En vooral ook groepjes leerlingen, want dat geeft houvast. Zeer plezierig dat de Op Seyst attendance hoog was. De foto impressie van Marion (hieronder) en haar korte ludieke beschrijving zouden de indruk wekken dat het vooral ‘jolijt en plezier’ was. En dat is natuurlijk zo (!?).

Ja, de aanwezigen krijgen uiteraard attendance punten. En airmiles! En eeuwige roem als de leerlingen jullie beroep gaan kiezen.

WvD

Het was een geanimeerd geheel. Wim goochelde erop los, Monique gedroeg zich als een pubermeid, Frans vond het gezellig bij Camiel en Camiel had natuurlijk veel vrouwelijke belangstelling. Monisha had een tros meiden om haar heen en Stefan blijft een P&O manager en weet zijn publiek te boeien. Cordula was even wyberen en nog wat andere Rotarians kon ik even niet vinden. Nico Dijks blijft de eeuwige charmeur, Ad showt de kop van Cor, de brandweer deelt balpennen uit . Virginie stond er serieus bij en Hans A. en Astrid praatten serieus over hun vak. Peter v I probeert met discoposters op de achtergrond zijn makelaars vak over te brengen. De moederclub was eveneens ruim vertegenwoordigd. En Cor (de man van) heeft enge plaatjes onder de microscoop.

Frank keek vanaf de brug toe en zag dat het goed was!

Kortom, een geslaagde avond! De paparazzi was weer aanwezig.