Curlingcompetitie volgeboekt - Extra vrijwilligers gevraagd!

Curlingcompetitie volgeboekt - Extra vrijwilligers gevraagd

Afbeelding met kleding, persoon, schoeisel, sport

Automatisch gegenereerde beschrijving

Team '1e zaterdag van de maand', de winnaars van vorig jaar (foto Sylvia van Halm)

Het wordt binnenkort weer een beetje winter op het Kerkplein bij Van Rossum en de Pompier, met de Rotary-ijsbaan in het Woerdense stadshart. Daar kan in december weer volop geschaatst en gecurld worden. De curlingwedstrijden, georganiseerd door JCI Het Groene Hart, zijn onverminderd populair. De inschrijving voor de curlingcompetitie startte zaterdag 4 november om 12.00 uur en tientallen geïnteresseerden zaten op dat moment al gespannen achter hun pc om zeker te zijn van een startbewijs. Om 19.30 uur waren alle 120 plekken voor teams vergeven. Na indeling van de curlingcompetitie wordt duidelijk of er nog ruimte is voor ‘vrij curlen’. De ijsbaan gaat open op zaterdag 2 december en sluit op zondag 7 januari.

Op zoek naar leuk vrijwilligerswerk?

De Rotary-ijsbaan wordt gerund door een team van vrijwilligers. Die zorgen ervoor dat alles op de baan op rolletjes loopt. Ze begeleiden onder meer de stagiairs van Kalsbeek en Minkema, die op de ijsbaan hun maatschappelijke stage vervullen. De vrijwilligers zien toe op kaartverkoop, de schaatsafgifte en het bijhouden van de baan, kunnen scheidsrechter zijn bij de curlingcompetitie en houden alles op en rond de baan goed op orde. Mensen die eerder op de ijsbaan hielpen, geven aan dat het vooral prettig vrijwilligerswerk is. Het is kortdurend, in een gezellige omgeving, vaak ook samen met een andere vrijwilliger. Het is niet alleen zinvol, maar vooral ook leuk. Vrijwilligers kunnen in de periode van 2 december t/m 7 januari zelf aangeven op welke momenten ze hun diensten van 2,5 uur kunnen draaien. De ijsbaan is dringend op zoek naar uitbreiding van het vrijwilligersteam. Nieuwe vrijwilligers kunnen zich melden bij info@ijsbaanwoerden.nl.

Logeerhuis Bredius gekozen als goed doel

De opbrengst van de curlingcompetitie schenkt JCI Het Groene Hart aan een goed doel. Dit jaar is dat het Logeerhuis Bredius in Woerden. In het Logeerhuis kunnen mensen die thuis door een naaste (mantelzorger) verzorgd worden, terecht voor een korte vakantie. De mantelzorger heeft dan even ‘pauze’ om daarna de zorg weer met nieuwe energie te kunnen oppakken. Preventief gebruik maken van logeerzorg is bewezen effectief tegen overbelasting bij mantelzorgers en voorkomt crisissituaties en acute uitplaatsing naar een verpleeghuis.

IJsbaan Woerden is een initiatief van twee Woerdense Rotaryclubs (Woerden en Woerden Oude Rijn) en JCI Het Groene Hart. Alle activiteiten op de ijsbaan zijn te volgen op de website www.ijsbaanwoerden.nl, via Facebook en Instagram (ijsbaanwoerden).