WOerden 650-bekers voor schoolschaatsers

Woerden 650-bekers voor schoolschaatsers

Speciale 650-bekers met chocolademelk (foto Sylvia van Halm)

Ruim 3.000 Woerdense basisscholieren konden dit seizoen met hun klas komen schaatsen op de Rotary-ijsbaan op het Woerdense Kerkplein. De ijsbaan gaat nog lang niet dicht, maar in de kerstvakantie is het schoolschaatsen gestopt. Na het schoolschaatsen werden de scholieren getrakteerd op een beker warme chocolademelk.

Die bekers zijn dit jaar heel bijzonder. De organisatie van Woerden 650 heeft ze als sluitstuk van ‘Woerden 650 jaar’ speciaal laten maken voor de schoolkinderen, als blijvende herinnering aan dit feestjaar. Ze zijn voorzien van de Rode Ruiter en het logo van 650 jaar Woerden.

De bekers zijn herbruikbaar, en de meeste kinderen namen hun beker dan ook graag mee naar huis. Ook de stagiairs, die het schaatsen op de ijsbaan begeleiden, konden een beker in ontvangst nemen.

De ijsbaan is nog open tot zondag 8 januari. Er kan vrij worden geschaatst, gecurled, en genoten van de sfeer op het Kerkplein.

Wat er actueel gebeurt bij de ijsbaan is te volgen op de website www.ijsbaanwoerden.nl, via Twitter @IJsbaanWoerden, en op Facebook en Instagram (ijsbaanwoerden).