Franse Mattis loopt stage op Rotary-ijsbaan

Franse Mattis loopt stage op IJsbaan Woerden

Afbeelding met persoon, buiten, gebouw, schaatsbaan

Automatisch gegenereerde beschrijving

Mattis Dumont uit Frankrijk loopt stage op Rotary-ijsbaan

Voor de Franse Mattis Dumont is de Rotary-ijsbaan in Woerden een buitenkansje. Voor zijn middelbare school in Frankrijk moest de 14-jarige een week stage lopen in het buitenland. Mattis (Nederlandse moeder, Franse vader) brengt zijn maatschappelijke stage nu door op de Woerdense ijsbaan. Hij spreekt best goed Nederlands, en vindt het fantastisch om de (school)schaatsende kinderen op de ijsbaan met van alles te helpen.

De ijsbaan in geopend tot zondag 8 januari. Buiten schooltijden kan iedereen die het ijs eens wil proberen er voor een klein entreebedrag terecht. Schaatsen kunnen bij de baan gehuurd worden.

Wat er actueel gebeurt bij de ijsbaan is te volgen op de website www.ijsbaanwoerden.nl, via Twitter @IJsbaanWoerden, en op Facebook en Instagram (ijsbaanwoerden).