Twaalfduizend euro van Bedrijvengolfdag voor twee Woerdense goede doelen

Twaalfduizend euro van Bedrijvengolfdag voor twee Woerdense goede doelen

Afbeelding met atletiekwedstrijd, sport, buitenshuis, gras

Automatisch gegenereerde beschrijving

Eén van de golfers op De Haar (foto Dick van der Woude)

Ruim twaalfduizend euro was de opbrengst van een Bedrijvengolfdag, die maandag 3 juli op Golfbaan De Haar in Haarzuilens is gehouden. Het geld gaat naar twee goede doelen: het Woerdense Logeerhuis Bredius en een Festival van Wijze Woerdenaren.

Bij Logeerhuis Bredius kunnen mensen die thuis door een mantelzorger verzorgd worden, korte tijd logeren om hun mantelzorger te ontlasten. Het Festival van Wijze Woerdenaren wordt speciaal georganiseerd voor bewoners van Weddesteyn en ’t Oude Landt.

De bedrijven die aan de golfdag deelnamen en de organiserende Woerdense Rotaryclubs willen met het golfevenement een bijdrage leveren die er voor de gemeenschap toe doet.

Dertien flights van bedrijven uit onder meer Woerden, Linschoten, Kamerik en Zegveld speelden mee in de golfwedstrijd. Ze verenigden iets leuks (ontspannen golfen op een mooie baan) met iets zinvols (een flink bedrag bijeenbrengen voor een goed doel). Winnaar van deze editie van de golfwedstrijd werd het team van Van Dijk Groep. Met de tweede prijs gingen de golfers van Mogelijk Vastgoed Financieringen strijken. De derde prijs was voor de flight van de leden van Rotary.

Het was dit jaar voor de twaalfde keer dat de Rotaryclubs Woerden en Woerden-Oude Rijn een Bedrijvengolfdag organiseerden.

Geld komt goed terecht

De opbrengst van de Bedrijvengolfdag werd extra hoog door het veilen bij opbod van een aantal aantrekkelijke ‘kavels’, variërend van ‘een dagje cabrio-rijden’en golfclinics tot geheel verzorgde boottochten en kunst.

Bij Logeerhuis Bredius, dat voor een deel afhankelijk is van sponsoring en donaties, komt het geld goed terecht. In het Logeerhuis zorgen vrijwilligers met warmte en aandacht dat de logés tijdens een korte ‘vakantie’ een heerlijke tijd beleven. Hun eigen mantelzorger kan intussen even op adem komen, wat overbelasting en crisissituaties thuis voorkomt. Het Logeerhuis gebruikt het geld voor nieuwe hoog-laagbedden en verstelbare badkamermeubels.

Bewoners van Weddesteyn en ’t Oude Landt gaan in september genieten van het Festival van Wijze Woerdenaren, een leuke dag met entertainment, spelactiviteiten en een lekkere lunch, verzorgd door Rotary Woerden.

Medemens steunen

De organiserende Rotaryclubs uit Woerden zien de Bedrijvengolfdag als een goed evenement om samen met het bedrijfsleven in de regio geld bij elkaar te brengen voor sympathieke doelen. Dat past ook in de doelstellingen van beide Woerdense clubs van maatschappelijk betrokken professionals. Rotary is een service-organisatie die deel uitmaakt van een internationaal netwerk. Rotary-leden steunen hun medemens op verschillende manieren, onder meer door op een positieve manier een bijdrage te leveren aan de samenleving. Een andere activiteit van de Woerdense Rotaryclubs is de IJsbaan, in december op het Kerkplein. Daarvoor worden intussen weer de voorbereidingen getroffen.