IJsbaan weer druk bezocht - team 'Kannenkijkers' Kampioen Fluitketelcurling 2023-2024

IJsbaan druk bezocht - team ‘Kannenkijkers’ Kampioen Fluitketelcurling 2023-2024

Afbeelding met kleding, person, persoon, vrouw

Automatisch gegenereerde beschrijving

Vrijwilligers en organisatoren sloten de baan gezellig af (foto Sylvia van Halm)

Op de Rotary-ijsbaan op het Woerdense Kerkplein, die zondag na vijf weken ijsplezier sloot, was het ook dit seizoen weer gezellig druk. Grote en kleinere Woerdenaren van allerlei nationaliteiten stonden op het Kerkplein op de schaats. Naast de bijna 3.000 basisscholieren die ’s morgens gratis kwamen schaatsen, werd er ook volop ‘vrij’ geschaatst. Veel kleine bezoekers zetten er hun eerste schreden op het ijs, vaak samen met ouders of grootouders. Ook in Woerden wonende vluchtelingen maakten er vaak voor het eerst kennis met de schaatssport. De ijsbaan stelde onder meer voor deze groep gratis kaartjes beschikbaar. Het fluitketelcurlen was ook dit seizoen weer buitengewoon populair.

Fluitketelcurling Woerdense hype
De fluitketelcurlingsport (uitgevonden in Woerden) trekt elk jaar meer deelnemers. Dit jaar speelden er maar liefst 120 teams met bijna 930 spelers. Op zaterdag 6 januari beleefde de Fluitketelcurling Competitie zijn ontknoping. Twee teams streden, aangemoedigd door hun vele fans, om de felbegeerde titel Fluitketelcurling Kampioen 2023-2024.
Na 15 pouleavonden en in totaal 6 speelronden wisten de teams van ‘Curly Woerdy’ en ‘Kannenkijkers’ zich te verzekeren van een plekje in de finale, die JCI Het Groene Hart organiseerde. De finale werd met 3-7, 7-6 en 0-1 (1-2) gewonnen door ‘Kannenkijkers’. Daarmee is de prestigieuze titel Fluitketelcurling Kampioen van Woerden en de bijbehorende wisselketeltrofee een heel jaar lang voor team ‘Kannenkijkers’.
De opbrengst van de Fluitketelcurling Competitie van € 7.350,- schenkt JCI Het Groene Hart dit jaar aan het Logeerhuis Bredius in Woerden. In het Logeerhuis kunnen mensen die thuis door een naaste (mantelzorger) verzorgd worden, terecht voor een korte vakantie. De mantelzorger heeft dan even ‘pauze’ om daarna de zorg weer met nieuwe energie te kunnen oppakken.

Afbeelding met persoon, kleding, schaatsen, schoeisel

Automatisch gegenereerde beschrijving

Team Kannenkijkers Fluitketelcurling Kampioen (foto Sylvia van Halm)

Veel vrijwilligers

De twee Woerdense Rotaryclubs en JCI Het Groene Hart kijken terug op een geslaagd ijsbaanseizoen. Veel kinderen en volwassen schaatsers uit allerlei landen stonden dit jaar op het ijs.

Rotary-ijsbaan Woerden draait op een uitgebreid netwerk van vrijwilligers en stagiairs voor de kaartverkoop en schaatsuitgifte, ijsmeesters die bij nacht en ontij de kwaliteit van het ijs bewaken en loyale sponsoren die helpen de baan financieel mogelijk te maken.

Nieuws over de IJsbaan blijft te vinden op vinden op de website www.ijsbaanwoerden.nl. Meer informatie ook op Facebook en Instagram (ijsbaanwoerden).