Feestje voor Woerdense mantelzorgers

Afbeelding met persoon, kleding, tafelgerei, person

Automatisch gegenereerde beschrijving

Drukte in de keuken

Ruim vijftig Woerdense mantelzorgers zijn deze week getrakteerd op een fijne avond. Ze werden verwend met een viergangendiner op een bijzondere locatie, het mooi versierde restaurant van Napkins aan de Trasmolenlaan.

Het evenement was helemaal gratis voor de deelnemers, die het initiatief bijzonder waardeerden. “Gezellig en ontspannend was het”, zeiden de gasten, die genoten van de maaltijd samen. Organisatoren van het mantelzorgdiner waren Hart voor Woerden, Jiwa Social Club en Rotary Woerden. Muzikanten en een goochelaar zorgden tussen de gangen door voor amusement.

Mantelzorgtaak steeds zwaarder

Door bezuinigingen in de zorg wordt het beroep op mantelzorgers steeds groter. Hun taken worden telkens zwaarder. Daarom vond Rotary Woerden Oude Rijn het een goed idee de mantelzorgers rond 10 november (landelijke Dag van de Mantelzorg) een beetje te verwennen. “Mantelzorgers zorgen, vaak ongezien, het hele jaar door voor een naaste. Ze verdienen daarom dat er af en toe ook eens voor hen wordt gezorgd”, zei Rotarylid Dick van der Woude.

Voor de Rotaryclub past dit initiatief goed bij hun doelstellingen. Clubleden willen graag iets betekenen voor de Woerdense gemeenschap.