Kinderdagcentrum Nifterlake ontvangt € 6.500

Tijdens de clubavond op 4 juli 2012 heeft voorzitter Tineke Vredenburg een cheque van € 6500 overhandigd aan Patricia Kok van KDC Nifterlake. Dit bedrag heeft Rotaryclub Amstelveen – Nieuwer Amstel opgehaald tijdens het Dorpspleinfestival en de kunstveiling.

Patricia bedankte onze club voor het schitterende bedrag en vertelde dat ze daar erg blij mee is. Er is weliswaar voldoende geld om goede zorg te verlenen, maar nu kunnen ze ook speciaal speelgoed aanschaffen voor alle groepen kinderen. Speelgoed wordt namelijk niet vergoed uit de AWBZ.

KDC NIFTERLAKE (Ons Tweede Thuis) is een Amstelveens dagcentrum voor kinderen van 0 – 18 jaar met een ernstige meervoudige beperking. Deze (circa 62) kinderen hebben onder begeleiding van deskundige begeleiders en therapeuten elk een eigen dagprogramma. Met behulp van o.a. fysiotherapie, ergotherapie en logopedie wordt hun totale ontwikkeling gestimuleerd.

In het nieuwe gebouw zal het aantal groepen uitgebreid gaan worden tot (voorlopig) 10 groepen. Elke groep heeft continue 2 begeleiders (soms 3) nodig.

Het huidige gebouw is intensief gebruikt en dat is aan alle kanten zichtbaar. Ramen die lekken (condens) en verouderde materialen.

Vanaf begin augustus kunnen ze terecht in een nieuw onderkomen aan de Hoeksewaard in Amstelveen-noord.