Een nieuwe voorzitter voor het jaar 2012-2013

Een nieuwe voorzitter

door Joss Tabak, juli 2012

Op 4 juli 2012 vond de bestuurswisseling plaats voor het jaar 2012-2013 en werd de inkomend voorzitter Hans Houtman door voorzitter Tineke Vredenburg de versierselen omgehangen die bij deze overdracht en het voorzitterschap horen.

Tineke nam afscheid van een jaar met het thema ‘Communicatie’.

Dat thema is in vele facetten langsgekomen dit jaar. Het begon met de jaarplanning van alle commissies. We gaven aan wat we wilden realiseren, communiceerden daarover met elkaar en deden vrijwel alles wat we beloofden. Ook binnen de Dorpspleinfestijn-organisatie is wat af gecommuniceerd, zowel naar elkaar, maar vooral naar alle externen. Dat heeft dan ook tot een fantastisch resultaat geleid.
De website (één van de ambities) heeft daar flink aan bijgedragen en wordt steeds professioneler. Het aantal hits in mei en juni zat ruim boven de 400 per maand.
Ze noemt ook haar andere ambities die zijn waargemaakt, zoals Rotary weer op de kaart, leden binden en boeien en een nieuw fundraisingsevenement, het 1e Dorpspleinfestijn op 3 juni 2012. Al met al een heel goed Rotary jaar, met hoogtepunten maar ook met dieptepunten. Zie voor de volledige tekst; http://www.rotary.nl/amstelveennieuweramstel/login/bestuursoverdracht/Bestuursoverdracht040712.doc/

Hans had tijdens de nieuwjaarsreceptie al een voorschot genomen op zijn plannen voor zijn jaar en toegelicht wat hij van ons verwacht. Hij zal daar nog uitgebreid op terugkomen tijdens de traditionele startbijeenkomst bij de (nieuwe)voorzitter thuis na de zomer op 5 september 2012.

In zijn speech op 15 januari van dit jaar zei Hans dat hij ‘Respect en Vertrouwen’ centraal wil stellen in het nieuwe Rotaryjaar.

Respect voor elkaar en de rest van de wereld, in het dagelijkse gedrag met alle mensen die we tegenkomen.

Vertrouwen in elkaar dat we het goed doen en dat daarom ook goed gaat. Vertrouwen als overeenkomst tussen woord en daad.

Zie voor de tekst van de nieuwjaarstoespraak: http://www.rotary.nl/amstelveennieuweramstel/nieuws/nieuwjaarstoespraak2012.doc/

De nieuwe voorzitter ‘hamert’ de vergadering af