Benefiet feestavond ten bate van een drinkwaterproject in Suriname

“KRIN WATRA TOE UBI”

Op zaterdag 7 juni a.s. wordt door de RC Delft-Koningsveld in het World Art Centre aan de Rotterdamseweg 205 in Delft een benefiet feestavond gehouden. De opbrengst is bestemd voor een project voor schoon drinkwater in Nieuw Aurora, in het binnenland van Suriname. Dit project wordt gefinancierd door een aantal Rotaryclubs in Nederland en Suriname.

Het motto van de avond is “KRIN WATRA TOE UBI” (schoon water voor iedereen).

De avond zal worden geopend door Mevr. Mr. Urmilla Joella-Sewnundun, ambassadeur van de Republiek Suriname in Nederland.

Daarna is er een Surinaams buffet, verzorgd door top-kok Ronald Cronie uit Tilburg.

Er wordt opgetreden door het bekende Surinaamse orkest van Glenn Weisz uit Delft.

Als speciale gast treedt op de eveneens in Delft wonende fluitist, componist en musicoloog Ronald Snijders

De kosten voor de avond, inclusief het buffet en alle dranken bedragen € 50, - per persoon. Verdere informatie over deze benefiet feestavond is te verkrijgen bij

F.M. van der Jagt

Oude Delft 12 A

2611 CC Delft

E-mail: fmvanderjagt@kpnplanet.nl

Het project:

RC Paramaribo zich tot taak gesteld hulp te bieden bij het vinden van schoon drinkwater. Zij hebben daartoe een Water Team in het leven geroepen, bestaande uit (in Nederland afgestudeerde) ingenieurs uit hun club, dat begonnen is met een simpel ontwerp van een door zonne-energie aangedreven pomp en een eenvoudig drukfilter. Het drinkwater wordt opgepompt uit een “schone” wel of kreek en opgevangen in een betonnen reservoir. Ze hebben een eenvoudig beheerssysteem bedacht, waarbij een plaatselijke beheersgroep werd samengesteld door lokale verkiezingen, zodat een breed draagvlak gegarandeerd is. Bovendien zijn enkele, daartoe voldoende geëquipeerde dorpelingen getraind in het dagelijks onderhoud. En, eenmaal functioneel, wordt een (klein) bedrag verlangd per gezin voor het gebruik.