Rotary-cheque voor doktershuis in Kenia

‘s-Gravenzander én ontwikkelingswerker Wim van den Burg heeft een cheque ter waarde van € 10.500 ontvangen. Dat bedrag is hem aangeboden door RC Westland Polanen en RC Het Westland en de jongerenorganisatie Rotaract. Met dit geld is inmiddels een doktershuis in Kenia gebouwd.

Dat doktershuis wordt gebruikt door Rotarydokters, die van hieruit spreekuur houden in een gebied in de omgeving, ter grootte van de provincie Zuid-Holland, waar ruim 100.000 mensen wonen.

De Rotarians hebben de euro’s onder meer ‘verdiend’, nadat zij door het Westlandse uitzendbureau Green Job Personeelsdiensten van Remmert Keizer aan het werk waren gezet. Sommigen werkten in de horeca, anderen bij de bloemenveiling en een derde groep maakte plantsoenen schoon. Verder is een deel van de tweejaarlijkse Bedrijvensportdag, die de Westlandse Rotaryclubs organiseren, ter beschikking gesteld aan dit goede doel in Kenia.

Van den Burg, doet al vele jaren ontwikkelingswerk in Baharini. Dat is een dorpje in het noordoosten van de Keniaanse streek Mpeketoni, vlak bij de grens met Somalië.

(Foto: Jan Campagne)