Burgemeesters zingen met senioren ‘Pieter van der Werff-lied’

De burgemeesters Lenferink van Leiden en Zonnevylle van Leiderdorp hebben op 3 oktober met tientallen senioren op de Zoeterwoudsesingel het Pieter van der Werff-lied gezongen ter ere van Leidens Ontzet. De senioren waren op uitnodiging van de Rotaryclubs van Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Zoeterwoude te gast bij Woon- en Zorgcentrum Lorentzhof om de 3 oktober optocht te kunnen meemaken.

Burgemeester Lenferink van Leiden stapte uit zijn koets om met accordeonist Peer van den Burg te zingen. Burgemeester Zonnevylle van Leiderdorp hielp mee met het uitdelen van haring en wittebrood aan de ouderen.

Tijdens de vierde editie van het 3 Octobary project van de Rotaryclubs werden de gasten getrakteerd op koffie met gebak, de traditionele hutspotmaaltijd en haring en wittebrood. Zij zagen op de stoep de 3 oktober optocht aan zich voorbijtrekken. Voor veel deelnemers – velen van hen zijn al in de tachtig en de oudste gast was 94! – ging daarmee een lang gekoesterde wens in vervulling.

Dankzij de inzet van Rotaryleden, onder wie ook gouverneur Govert van Wesel van district 1600, en vele sponsoren werd het evenement een groot succes. Het project gaat in 2009 op herhaling.