Fietsen voor Leiderdorps Museum

Met een fietstocht van 230 kilometer door Friesland bracht Willem Buitelaar, lid van de RC Leiderdorp, duizend euro bij elkaar voor het Leiderdorps Museum. Hij fietste in mei de Friese Elfsteden Rijwieltocht voor de tiende keer en liet zich sponsoren door zijn clubleden. Op 5 november nam voorzitter Jos Gerritse van het museum de cheque van RC Leiderdorp in ontvangst.

Op de foto vlnr Jos Gerritse (Leiderdorps Museum), Willem Buitelaar en Theo Beekman (beiden RC Leiderdorp)

“We kunnen het bedrag goed gebruiken voor de inrichting van onze nieuwe locatie aan de Van Diepeningenlaan”, vertelde Gerritse bij de overhandiging. Het museum schaft met het bedrag verlichting aan en dataloggers, een soort computertjes die de luchtvochtigheid in het museum in de gaten houden. “Klimaatbeheersing is cruciaal voor het museum om de collectie in goede conditie te kunnen houden.” aldus Gerritse.