Ik doop u Buddy-bol

“Ik doop u Buddy-bol”

Met deze woorden doopte cabaretier Sjaak Bral op 19 april in Den Haag de Buddy-bol en schonk symbolisch champagne uit over de bloeiende Buddy tulpen.

De Buddy-tulp is een initiatief van RC Noordwijk, Duin- en Bollenstreek (RC ND&B) en in het bijzonder van RC lid Simon Pennings. RC ND&B verzorgde en betaalde de officiële registratie van deze tulp en blijft betrokken bij de kweek ervan.

Het Buddy netwerk zet zich met vrijwilligers in om een Buddy of maatje te zijn voor mensen met een ernstige, chronische en/of levensbedreigende ziekte. Op die manier ontvangen deze mensen van hun Buddy’s tijd en aandacht, balans, rust, en vooral inspiratie. Lekker even weg van de dagelijkse strubbelingen waar ze dikwijls mee moeten kampen.

Elly Spoelstra, directeur van Buddy netwerk, en Wim van Polanen, stuwende kracht achter Buddy netwerk, waren verheugd met de Buddy tulp vanwege het eigen karakter van de actie.

De Buddy bol is momenteel nog in ontwikkeling en komt dit najaar beschikbaar in de tuincentra en vergelijkbare verkooppunten. Van elk verkocht zakje bollen komt een deel van de verkoopopbrengst ten goede aan Buddy netwerk. Zodra de bollen beschikbaar zijn voor de verkoop leest u dat in De Rotarian.