Tiende Warmond Golf succesvol

Bijzonder parcours levert 15.000 euro op

Zondag 30 augustus organiseerde Rotaryclub Oegstgeest e.o. voor de tiende keer Warmond Golf, een golfwedstrijd op een heel bijzonder parcours. De opbrengst van het toernooi, 15.000 euro, is bestemd voor een gastenverblijf voor partners van kankerpatiënten. Voor Rotarian Jacques Staal uit Warmond, van meet af aan energiek organisator van Warmond Golf, was deze tiende keer ook de laatste. Hij neemt weliswaar afscheid van de organisatie, maar blijft een enthousiast pleitbezorger van Warmond Golf en van het gekozen goede doel. “Voor kankerpatiënten die niet uit de regio komen is het haast onmogelijk hun partner in de buurt te hebben als ze behandeld worden in het Leids Universitair Medisch Centrum”, zegt Staal. “Het idee ontstond om daar iets aan te doen, vergelijkbaar met wat het Ronald McDonald-huis voor familie van jonge kankerpatiëntjes betekent. De 15.000 euro die we met ons tiende golftoernooi binnenhaalden is een goed begin. Samen met een aantal instanties in Leiden en het LUMC gaan we ons plan de komende tijd verder uitwerken.”

Bijna een half miljoen euro
Jacques’ eigen club en de deelnemers aan ‘zijn’ golftoernooi zetten de initiatiefnemer van Warmond Golf tijdens de prijsuitreiking stevig in het zonnetje. Een aantal teams doet al tien jaar lang ieder jaar weer met plezier mee aan Warmond Golf. Jacques en zijn echtgenote Nel werden door hen bedankt voor hun inspanningen met veel lovende woorden en een fraaie beker.

Inkomend voorzitter Onno Koerten van Rotaryclub Oegstgeest e.o. telde in zijn dankwoord de opbrengst van tien jaar Warmond Golf bij elkaar op. Dankzij het toernooi, de sponsors en de bijdragen van Rotary en andere clubs in de regio is de totale opbrengst in tien jaar opgelopen tot bijna een half miljoen euro.

Daarmee zijn in de afgelopen jaren onder meer een schoolproject in Tanzania en de bouw van een polikliniek in Kenia gefinancierd. Ook goede doelen in de regio Leiden/Oegstgeest/Rijnsburg ontvingen de afgelopen jaren financiële hulp van Rotaryclub Oegstgeest e.o.

Warmond Golf op bijzondere plekjes

Tijdens Warmond Golf spelen de golfers hun spel over twintig holes, verspreid gelegen in het watersportdorpje Warmond. De holes liggen op bijzondere plekken. Gespeeld wordt onder andere op speciaal aangelegde greens in particuliere tuinen, bij de Warmondse ruïne, op het recreatie-eiland Koudenhoorn en op een – veel ballen kostende - afslagplaats over de plassen. Het vervoer van de golfers naar de verschillende holes gaat met boten en paardenkoetsen.